PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

Monday, December 3, 2012

23 Perkara Yang Disukai Isteri

Berikut merupakan beberapa tips untuk para suami supaya lebih mengenali isteri anda serta menyayanginya sepenuh hati.

1. Isteri adalah manusia yang sensitif dan lemah lembut sifatnya. Oleh itu, suami perlu melayaninya dengan lemah lembut, penuh kasih sayang dan berhati-hati supaya tidak melukakan perasaannya.

Sabda rasulullah S.A.W;“Wahai suami, lembutlah terhadap isterimu.”

2. Isteri suka dirayu, dipuji kecantikannya, layanannya serta pilihannya.

3. Isteri sudah menghabiskan masanya berhias bagi menghiburkan hati suaminya. Oleh itu, suami perlu menghargai usaha isterinya itu.

4. Isteri menyukai suami yang dermawan dan murah hati. Oleh itu suami perlu berusaha menjadi pemurah mengikut kemampuan masing-masing.

Bacalah lagi : Petua untuk suami mencurahkan jalinan kasih


5. Isteri sangat menyukai suami yang mulia, memiliki keyakinan diri yang tinggi serta mempunyai kedudukan yang baik dalam masyarakat.

6. Isteri sangat menyukai suami yang suka memujinya, khususnya pujian yang diberikan di depan orang lain seperti ahli keluarganya.


7. Isteri sangat senang hati apabila suaminya sering mengingatinya walaupun mereka berjauhan dengan cara menelefon dan mengirim SMS kepadanya.

8. Isteri sangat menyukai suami yang memberikan perhatian istimewa kepadanya ketika dia sedang bersedih ataupun sedang sakit.

9. Isteri menyukai suami yang gemar menggodanya seperti anak-anak dan mencumbuinya mesra.

10. Isteri menyukai suami yang perkasa ketika melakukan hubungan, serta melakukannya dengan kelembutan dan kasih sayang.

11. Isteri sangat senang apabila suaminya membuatnya merasa dirinya penting dalam hidup suaminya.

Bacaan tambahan : Petua untuk memanjakan suami


12. Isteri menyukai suami yang memperlihatkan rasa cemburunya yang wajar serta menunjukkan kekhuatiran sekiranya dirinya ditimpa bahaya.

13. Isteri sangat senag sekiranya suami mempercayainya, mempercayai akhlak dan amanahnya.

14. Isteri tidak suka apabila suaminya memuji kecantikan layanan ataupun pilihan wanita lain.

15. Isteri tidak suka suaminya menyebutkan kelemahannya sekalipun dengan niat bergurau terutamanya di depan orang lain.

16. Isteri tidak suka sekiranya suami mengancamnya dengan penceraian.

17. Isteri tidak senag hati apabila suaminya membicarakan mengenai poligami walaupun secara berguarau.


18. Elakkan daripada memandang wanita lain di depan isteri walaupun secara tidak sengaja. Ini kan melukakan harga diri dan perasaannya serta menumbuhkan rasa cemburu dalam diri isteri.

19. Rumah adalah segala-galanya bagi isteri. Oleh itu, sebagai suami pastikan keperluajn isteri disediakan secukupnya memgikut kemampuuannya.

20. Suami perlu usahakan supaya pekerjaannya tidak mengalihkan perhatiannya daripada isteri dan keluarga.

21. Tinggalkan urusan pekerjaan suami di luar rumah dan berikan sepenuh perhatian kepada isteri dan anak-anak apabila berada di samping mereka.


22. Elakkan meninggalkan isteri sendirian di rumah dalam suatu tempoh yang lama tanpa keperluan yang mendesak, terutama ketika pasangan belum dikurniakan cahaya mata. Sekiranya pasangan sudah mempunyai cahaya mata, sekurang-kurangnya isteri akan menyibukkan dirinya dengan memberikan tumpuan kepada anak-anak di saat-saat mereka berjauhan.

23. Isteri sangat senang dengan perakuan suami yang mengucapkan selamat tinggal dan bersalamam setiap kali meninggalkan rumah. Apalagi sekiranya ia ditambah dengan kucupan

No comments:

Post a Comment

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List