PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

Saturday, August 31, 2013

Galeri Formal Terkini Baju Lelaki

Kebanyakan trend dalam tahun 2013 ni, semua mahu mengikut fesyen korea. Kebanyakan baju dan seluar jenis fit. Sy bukanlah jenis yang pandai atau terkedepan pasal fesyen-fesyen terkini ni, cuma sekadar berkongsi padanan sesuai warna kemeja setelah badan ni sekejap gempal, sekejap kurus semula dek gara-gara mengejar fesyen ini.

Fesyen jejaka korea - Baju slim fit hitam lengan panjang
dengan warna cuff dan leher bewarna jalur hitam
dipadankan seluar  slack warna khakis
Kemeja hitam, merah jambu dan putih dipadan seluar
slack hitam
padanan denim untuk santai dan seluar
kerja coklat (warna bumi)
WARNA. Cubalah padankan warna dengan seluar agar tidak bergantung sangat kepada warna hitam dan putih sahaja. Penuhkan almari dengan warna-warna lain. Jangan terpengaruh kepada cakap orang, yang mana warna kulit gelap tak sesuai dengan anda. Mungkin memang ada, tapi kalau kena gayanya, mungkin padan. tak salah cuba dahulu di "Fitting-Room". Disarankan warna fabik untuk kulit gelap tidak keterlaluan terang atau striking (cth hijau pucuk muda).

Kebanyakan jejaka melayu selalunya mengenakan warna biru sahaja. Jom tengok siri warna lain, ada banyak pilihan, cuba korang tengok ini - warna kemeja (plain colour / 1 warna sahaja)

Banyak warna kemeja, dari kiri - Biru gelap kehitaman - coklat gelap - merah - kuning - hijau muda -
hijau daun - ungu muda - ungu gelap - navy blue - turqouise kehijauan - biru gelap
Seluar jejaka pula banyak perubahan dari jenis potongan "regular" kepada jenis "slim-fit". Untuk memilih seluar, Bagi yang berbadan buncit tak sepatutnya terikut sangat trend ini, anda boleh mencuba jenis pleated (berlipat di hadapan) supaya tak nampak macam "sampul cempedak" yang masih dalam kategori slim fit. Seluar slack jenis "flat front" macam gambar bawah ini sesuai kepada yang kurus atau yang sikit gempal. Ia memberikan efek kurus pada pemakai.

Penjagaan seluar slack ni kena ada skill sikit kalau nak menggosok, pastikan anda renjis air sebelum menggosok agar tidak rosak kainnya terutama bahagian poket seluar (ia bahagian jahitan akan terbakar membentuk jalur pada fabrik). Yang lain macam biasa je.

Seluar slim fit, flat front. 
Warna tali pinggang sebaiknya sama dengan kasut
Carrot cut pants
Slim fit juga datang dengan fabrik berjalur
Elak jalur seluar yang terlalu ketara

Akhir sekali aksesori seperti tie / tali leher. Trend sekarang, tali leher janganlah yang jenis lebar. Trend terbaru mengenakan tali leher yang tidak lebar (tirus je).

 Tali leher - ada sikit warna ngan baju berjalur
Baju jalur menegak - sesuai bagi yang chubby / gempal
ia bagi efek kurus
 Aeril Zafrel - tie kelabu dan kemeja putih
Kemeja hijau dengan tali leher putih
bagi baju gelap - cuba warna tali leher terang agar menyerlah
Tips - Tambah aksesori lain seperti jam tangan / kepala tali pinggang putih
agar lebih menarik

Membeli. Untuk memiliki baju-baju dan seluar ini, sekarang ada baanyak pilihan. Kalau berada / mampu (atau kata lain kaaya laah) pilih yang berjenama spt Padini, atau Seed atau di pasaraya Metrojaya dengan jenama seperti Polo, John Master dan seangkatan dengannya.

Kalau kurang mampu (budget-ada-takde). Cadang pergi ke butik studio (kedai kaler oren tulis STUDIO, selalunya ada kat Jusco / Aeon)... jangan takut, butik ni nampak macam mahal, tapi takde lah...mampu punye.... beli seluar slack / kemeja jenis buy one free one. Lagi baik dari beli jenama Arrow / masterex tu. Kalau pasaraya pergilah Parkson cari jenama macam Emmer Zechna ke atau Suave. Pastikan mencuba di Fitting Room sebab saiz agak berbeza walaupun dia tulis saiz regular anda pakai.

Gambar - gambar lain yang mungkin boleh dijadikan panduan memilih kemeja atau
[klik link panduan memilih kemeja lelaki]

Aiman Hakim Redza
Badan sasa
Baju warna indigo - seluar slack warna khakis flat front
Nak ke Kuliah
Kasut Pointy (tajam depan)
Incoming Related Search Term Widget:
lelaki macho smart (1)

Tag: Lelaki melayu male men man fashion sale hot trend terkini terbaru koleksi terbaik 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, abad ke 21, melenium, galeri, gallery, zalora, online, buy, trending, mengejar fesyen, paling terkini

4 comments:

  1. Selalunya pemilihan Tie/Tali Leher akan menimbulkan persoalan yang seringkali di kaitkan oleh pemilihan Warna serta Corak, di mana warna atau corak mewakili suasana hati serta penampilan yang berbeza dan menetapkan nilai kekuatan yang berbeza.Contoh, warna merah cerah mempunyai penekanan yang paling mendalam,warna Biru pula membuat kesan serius dan juga mudah untuk membolehkan anda memadankan baju-baju yang ada dalam Almari pakaian anda.

    Tali Leher Pink dan Tali Leher hijau bersama-sama dengan warna-warna pastel yang lain memberikan kesan hangat iaitu energy dan pandangan ramah dan sebahagian besar digunakan untuk hari sibuk,hari yang memerlukan banyak energy,semangat positive thinking dan cerah iaitu hari yang cuacanya panas jika anda banyak dikwasan yang Outdoor. Ketika memadankan tali leher untuk tujuwan tertentu dan juga kemeja, pilihan warna memainkan peranan yang lebih besar daripada Corak atau pola dan juga design tali leher tersebut.Dengan kesempatan ini saya ingin memberitahu anda bahawa anda perlu juga ada warna tali leher Hitam dan putih juga warna-warna tali leher yang cerah atau meriah klasik.

    ReplyDelete
  2. Banyaknye range warna kemeja, bergaya sakan nampaknya atau baju pinjam

    ReplyDelete
  3. The Brands - seluar slack jenama studio dah tak keluarkan slack slim fit la, diaorang jual skinny fit. Mintak la diaorang kluarkan juga jenis slim fit supaya boleh guna untuk ke pejabat. skinny fit macam tak sesuai la

    ReplyDelete
  4. kat mane ad jual kemeja brand studio area selangor/kl ni? mohon respon

    ReplyDelete

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List