Monday, December 31, 2012

8 Tanda-Tanda Dialah JodohMu


Mencari pasangan untuk sehidup semati adalah pekara yang paling menggusarkan dan memeningkan kepala. Bagi setiap pasangan, banyak pekara yang perlu dipertimbangkan supaya selepas perkahwinan setiap yang diidamkan akan menjadi sesuatu detik yang indah sepanjang hayat.

Tanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat… kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!

Tanda 2

Rahsianya .. Badan Lelaki


SELALUNYA orang lelaki yang sering membicarakan tentang bentuk tubuh perempuan yang menarik minat seseorang lelaki itu. Masing-masing punya pendapat sendiri. BAGAIMANA DENGAN ANDA???.


Ada yang menganggap rambut adalah aset paling utama bagi seseorang wanita yang mampu menarik perhatian mereka. Tapi kebanyakannya menyukai bahagian-bahagian yang dianggap seksi dan menghairahkan seperti punggung dan dada wanita!!! Fuyoooooo!!! but not all !!!!! Tetapi memang bahagian itu yang sering menjadi intipan mata nakal mereka!!!

Metroseksual dan Lelaki

Lelaki Metroseksual


Metroseksual adalah sebuah istilah baru, sebuah kata majmuk yang berasal dari panduan dua istilah: metropolitan dan heteroseksual. Istilah ini dipopulerkan pada tahun 1994 untuk merujuk kepada lelaki (khususnya yang hidup pada

Sunday, December 30, 2012

Beza Anak Perempuan Sekarang dan Gadis Sunti Zaman Dahulu

Perbezaan anak gadis sunti zaman dahulu dengan anak dara sunti zaman sekarang, perhatikan:

Suatu ketika di kampung, waktu tu hampir maghrib sya bersama mak saudara sya bertandang ke rumah saudara sepupu, sdg kami berehat2.. tiba2 muncul dari bilik belakang umah 3 org anak gadis sunti, dgn pakaian berbaju kurang dan mengalas beg plastik berlogo pagoda, dulu beg plastik pagoda nie famous le sket... 3 gadis mohon dgn hormat.. meminta laluan utk lalu di hadapan kami yg hadir di rumah mereka sbgai tetamu, antara dialognya:


Anak Gadis Sunti: Tumpang lalu ye Mak long... (dgn tunduk membongkokkan badan sambil tangan kanan di hulur tanda meminta laluan).

Mak Long: Aik... dah senja2 begini nie pon pakai lawa2 nie semua nak ke mana kome semua nie.?

Suami Isteri Perlu Hadapi Masalah Kewangan Bersama


SOALAN:
Saya bertugas di sebuah jabatan kerajaan manakala suami berkerja di sektor swasta. Gabungan gaji kami berdua tidak seberapa. Setiap bulan, saya bingung memikirkan masalah kewangan yang kami hadapi. Baru sahaja mencecah seminggu, duit gaji kami berdua licin untuk perbelanjaan seharian. Tambahan pula kami kini menanggung dua orang anak yang masih kecil. Masalah ini sedikit sebanyak mengganggu keharmonian rumah tangga kami. Apa yang patut saya lakukan agar kewangan dan rumah tangga sama-sama stabil?


JAWAPAN:

Masalah kewangan boleh dikategorikan sebagai masalah biasa bagi kebanyakan individu atau pasangan hari ini. Bak kata pepatah: besar periuk, besar juga lah keraknya. Namun, terpulang kepada individu atau pasangan tersebut untuk bertindak terhadap kerak yang ada; sama ada nak dibuang atau boleh juga dimakan bersama kari, masih mampu menyelerakan tekak.

Thursday, December 27, 2012

Oh Lelaki - Jaga Pakaian Anda

MEMILIH pakaian di kedai lebih mudah daripada menjaganya. Begitulah yang sesuai digambarkan dalam soal menguruskan pakaian. Sebagai lelaki, soal menjaga pakaian kadangkala tidak begitu dititik beratkan berbanding kaum wanita.Namun kita harus sedar, pakaian mencerminkan keperibadian. Cantik pakaian, cantik jualah pandangan. Untuk itu, cuba beberapa tip asas menjaga pakaian yang sesuai diamalkan agar anda berpenampilan kemas dan menarik


1. Rehatkan pakaian

SEPERTI anda, pakaian juga memerlukan rehat. Jadi, pastikan anda berganti pakaian yang anda pakai setiap hari. Pakaian jenis suit misalnya, memerlukan sekurang kurangnya sehari untuk direhatkan sebelum digunakan semula keesokannya.

Memancing Haruan tasik


Rahsia Haruan Tasik

Haruan tasik merupakan spesies tunggal yang mewakili famili Rachycentridae. Walau bagaimanapun, ikan gemi yang hampir menyerupai haruan tasik adalah tergolong dalam famili yang berbeza. Bagi pemancing yang pernah merasai 'power ranger' haruan tasik (dalam bahasa Inggeris dipanggil Cobia) sudah tentu faham akan kekuatan tarikan spesies yang berkepala seperti ikan haruan atau toman ini. Haruan tasik mempunyai badan yang tegap seperti silinder membujur dan berwarna coklat gelap serta satu jalur cerah (putih). la berekor tirus yang bercabang, ini berbeza dengan haruan atau toman yang berekor bulat.

Sirip dorsal pertama agak ke belakang dengan satu jaluran sirip kecil yang menggerutu sehingga ...

Rahsia Gerut Gerut Dan Tebal Pipi


Antara Gerut Gerut Dan Tebal Pipi

Tebal Pipi, satu nama spesies yang jarang didengari di kalangan pemancing Pantai Timur. Sebelum melihat sendiri, sukar untuk membayangkan rupa spesies ikan yang dikatakan mempunyai pipi tebal. Saya tidak dapat bayangkan sebesar manakah pipi yang dikatakan tebal atau muka yang gemuk seperti ikan buntal sehinggalah melihatnya sendiri. Tebal muka istilah yang biasa diperkatakan, namun tiada istilah tebal pipi. Tebal pipi biasanya dipanggil 'tembam' atau pipi yang montel. Kerana pipilah ikan ini mendapat namanya.
tebal pipi
Keluarga yang sama atau sepupu rapatnya ialah gerut-gerut (gegerut). Perbezaan yang paling ketara antara ...

Saturday, December 15, 2012

7 Tanaman Penghalau Nyamuk



Mungkin ramai yang tak tahu ada beberapa tanaman yang boleh menghindar / menghalau nyamuk secara semulajadi. Sekarang sudah masuk musim hujan, kenalah kita berjaga-jaga terutama dari wabak penyakit demam berdarah, cikungunya, dan penyakit lain yang disebabkan nyamuk.


Bagi menambah pengetahuan kita, 7 tanaman yang boleh digunakan sebagai pengusir nyamuk.

1. Geranium


Nama lain Tapak Dara. Tanaman ini mengandungi ...

Bebenang Labah-Labah Tertua




Tidak lama dahulu, pada tahun 2009, sarang labah-labah halus dibuat kira-kira 140 juta tahun lalu ditemui dikekalkan dalam batu ambar. Jaring labah-labah itu ditemui di Sussex, England, telah dipelihara apabila cecair damar menggenanginya sebelum mengeras dan membeku. Dalam batu yang sama juga ditemui serangga dan mikrob purba.


"Ia adalah satu web labah-labah yang tertua pernah ditemui dalam ...

Friday, December 14, 2012

Wanita suka Lelaki Nakal? Boleh..

Lelaki Nakal Lebih Diminati Wanita?

Sesetengah perempuan berfikiran bahawa lelaki nakal lebih menarik berbanding lelaki yang skema atau lurus. Lelaki nakal yang dimaksudkan ini bukan yang pergi merompak itu tapi lelaki nakal yang dimaksudkan ini ialah lelaki nakal yang suka melakukan perkara-perkara membuatkan perempuan tertarik dengan kelakuannya seperti berjenaka, bermanja dan banyak lagi.


Antara 5 sebab lelaki nakal lebih diminati:

1. Lelaki Nakal Lebih Yakin

Keyakinan yang terdapat pada diri mereka membuatkan perempuan tertarik. Mereka tidak kisah dengan pandangan orang lain terhadap mereka. Mereka pandai mengurat dan tidak takut untuk mendekati perempuan. Tidak seperti lelaki baik, mereka akan

36 Ciri-Ciri Lelaki

Lelaki, mungkin anda semua nak tahu sedikit sebanyak info lelaki. Berikut adalah beberapa ciri-ciri lelaki

  1. Lelaki biasanya tidak terpikat terhadap wanita disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan seseorang itu.
  2. Lelaki amat bencikan lelaki lain yang cuba untuk menggoda kekasih mereka. Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling kerap akan ditanya ketika mereka menelefon seorang wanita.

Thursday, December 13, 2012

Seluar Lelaki - Makna Pemakaian

Selalu je kita tengok macam-macam fesyen seluar lelaki kan. Cuba kita try intai apa maknanye di sebalik seluar yang diorang pakai, Hot kerr.

Seluar Jeans


Lelaki yg menggemari seluar jeans adalah seorang yg optimis & tenang, gaya tersendiri, amat mengasihi org yg disayangi, sanggup berkorban apa saja tapi ...

Saturday, December 8, 2012

Air Suam dan Kelebihannya


Semua orang tahu, air suam memang banyak khasiatnya, air panas juga..tapi yang kosong ok, ada orang panggil air mati, air masak, macam-macam lagi, tapi nak share sesuatu hari ini air suam sangat bagus dan....semua nak cantikkan..? nak sihatkan...? tapi susah sangat ke nak minum air suam..? memangla takde rasa, tapi kira ok la bukan tahap tak sedap lagi..ok jom tengok ni kenapa kita mesti minum air suam

Khasiat Garam dalam Perubatan Islam

Garam sememangnya menjadi bahan utama dalam masakan seharian kita. Tapi apa yang kita tahi ia adalah penyebab kepada darah tinggi.

cadangan membaca : Cara mudah turunkan tekanan darah



Sememangnya ada banyak gunanya garam ini, antaranya...

Wednesday, December 5, 2012

Jenis-Jenis Seluar Dalam Lelaki


Jangan salah sangka, hanya sekadar info sahaja dan jangan berfikiran negatif. Ini sebagai panduan sebelum anda membeli atau memakai seluar dalam / spender ni. Ada beberapa faktor yang perlu anda ambil tahu. Jangan hanya pakai muat sahaja. Antara faktor yang perlu anda tahu ialah, rekaan yang cantik, pinggang yang selesa dan bahan microfiber yang dapat menyingkirkan kelembapan, sesuai untuk bekerja, bersenam sehingga ke bilik tidur.


Apabila timbul soal seluar dalam, ramai lelaki yang tidak ambik endah tentang pemakaiannya. Ada mereka yang terdiri daripada golongan profesional yang memakai seluar dalam yang sama jenis, lusuh serta berlubang-lubang. Alasan yang selalu diberikan ...

Tuesday, December 4, 2012

Telefon Bimbit - Yang Tak Tahu

Sekarang ni hampir setiap seorang mempunyai telifon bimbit. Walaubagaimanapun, ada beberapa pekara yang kita tidak tahu tentang telifon bimbit ini.Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda lakukan,antaranya : -

Mengenal Gadis Yang Masih Suci

Hiasan je
Cara Mengenal Perempuan/Gadis Yang Masih Dara (Perawan).

DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu senggama licinnya hilang, malah yang timbul kedutan (garis2) yang kadangkala nampak kadangkala tidak ketika sedang bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan faktor usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, manakala kedutan disebabkan faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal.

Saat Kehamilan

Masalah Ketika Hamil Yang Biasa Berlaku


Kehamilan bukanlah satu penyakit. Sekiranya seseorang wanita itu memahami bagaimana perubahan dalam dirinya berlaku, maka dia akan berjaya melalui masa selama lebih kurang sembilan itu dengan lebih tenang dan gembira.

Walau bagaimanapun, kehamilan boleh menyebabkan beberapa jenis penyakit yang berbahaya dan boleh mengancam nyawa sekiranya kehamilan itu tidak diberi perhatian.

Hanya sebilangan kecil sahaja wanita yang akan mengalami keadaan ini. Setelah diberi rawatan dan jagaan yang rapi, keadaannya dapat dikawal.

Kebanyakan wanita pula, akan mengalami beberapa masalah kecil sepanjang masa kehamilannya. Masalah ini akan hilang dengan sendiri sekiranya diberi sedikit rawatan. Bagi wanita yang lebih bernasib baik, dia tidak akan gembira dan tenang menunggu kelahiran anaknya. Di bawah ini saya akan bincangkan beberapa masalah kecil yang sering dialaminya oleh wanita hamil, dan bagaimana cara mengatasinya.

Tip Menyimpan Rempah Ratus

Terdapat bermacam-macam rempah, ada yang masih dalam bentuk asal, ada yang dikisar dan ada dalam bentuk pes. Tapi mungkin tip infosantai2 ini dapat membantu mengekalkan aromah rempah ratus anda agar sentiasa segar sehingga ke kuali.
 

Tip Kek Krim Keju

Memang sedap. Lihat gambar sahaja dah terliur. Kek keju terdiri dari bermacam-macam jenis. Yang asas mestilah ianya diperbuat dari keju. Petua paling penting, ianya mesti disejuk beku, berulah enak


Nak mendapatkan kek keju gebu dan enak, tip ini mungkin membantu...

Petua Hilangkan Bau Hamis Daging

Daging terutama daging kambing memang enak. Tetapi ada yang alah kepada daging kambing ni disebabkan bau hamisnya. Ada yang kata jika tukang sembelihnya pandai, maka baunya boleh hilang.


Tetapi apa perlu buat jika daging anda berbau. Mungkin nanti tidak enak masakan anda. Harap petua ini membantu...

Petua Membeli Daging Ayam

Seringkali ke pasar? Mana tahu anda mahu membeli ayam untuk lauk hari ini. Sesetengah pasar biasanya menjual ayam yang baru sahaja disembelih. Maka ianya memang segar.

Cadangan membaca :  Petua melembutkan ayam tua


Tetapi ada yang mahu membeli di pasaraya / gedung besar. Maka petua ini diharapkan membantu

Petua Simpan Ayam Lebih Lama

Semua orang memang menggemari ayam. Mungkin yang jauh tinggal di pedalaman, ada yang mungkin menyimpan stok ayam supaya tidak perlu keluar ke pekan yang jauh hanya untuk membeli ayam.

Cadangan membaca :  Petua melembutkan ayam tua


Petua ini mungkin dapat memanjangkan hayat untuk menyimpan daging ayam agar tidak busuk

Monday, December 3, 2012

23 Perkara Yang Disukai Isteri

Berikut merupakan beberapa tips untuk para suami supaya lebih mengenali isteri anda serta menyayanginya sepenuh hati.

1. Isteri adalah manusia yang sensitif dan lemah lembut sifatnya. Oleh itu, suami perlu melayaninya dengan lemah lembut, penuh kasih sayang dan berhati-hati supaya tidak melukakan perasaannya.

Sabda rasulullah S.A.W;“Wahai suami, lembutlah terhadap isterimu.”

2. Isteri suka dirayu, dipuji kecantikannya, layanannya serta pilihannya.

10 Petua Menjadi Suami Yang Disayangi Isteri

Pasangan Suami Isteri dikatakan paling bahagia jika persefahaman dan perkongsian hidup dipenuhi dangan kasih sayang dan belai mesra. Tapi adat perhubungan, ada pasang dan surutnya. Infosantai2 hari ini ingin berkongsi satu petua bagaimana menjadi suami yang disayangi isteri.


Petua Cara Memilih Ikan Segar

Kita selalunya bertanya, Bagaimana nak tahu Ikan Masih Segar. Selalunya pembeli akan cakap ikan tu segar. Boleh percaya Ke?


Cadangan santai membaca : Petua Hilangkan Hanyir Ikan Air Tawar

Maka InfoSantai-Santai mencadangkan beberapa petua menentukan ikan segar atau sebaliknya.

Cara Simpan Air Dalam Bekas Ikan

Selalunya pemancing akan membawa bekas kedap dengan ais supaya iakan yang dipancing dapat kekal lama dan bertahan agar tidak busuk. Tetapi ada kalanya pemancing akan mengail lebih dari sehari lamanya.

Cadangan Santai : Petua Terbeli Ikan Berbau


Berikut merupakan petua agar ikan yang dipancing akan bertahan lebih lama.

Petua Elakkan Nasi Lemak Cepat Basi

Ramai rakyat Malaysia menggemari nasi lemak ini kerana kelazatan dan keenakkannya. Selalunya ianya dimakan di pagi hari sebagai sarapan


Cadangan membaca : Elakkan Penyakit Dengan Bersarapan

Mungkin ada yang mahu mambawa nasi lemak ini sebagai menu berkelah atau yang mahu menyimpannya di waktu lain, Berikut adalah cara mangelakkan nasi lemak cepat basi

Petua Elakkan Bubuk Beras

Beras memang selalunya akan dihuni oleh bubuk beras kalau sudah di simpan terlalu lama. Mungkin anda akan membazirkan beras kerana terlau banyak bubuk sehingga susah nak membersihkan beras ini.


Untuk menghindari bubuk ini ada beberapa cara...

Petua Atasi Nasi Lembik

Nasi memang dah menjadi masakan ruji negara ini. Bergantung kepada selera ada yang menyukai nasi ini lembik ataupun sebaliknya bergantung kepada sukatan airnya.


Tapi macam mana pula kalau terlembik. Takkan nak dibuang

Petua Hilangkan Masin Ikan Kering

Hee... dah namanya ikan masin, memang la masin ikan ini. Memang terkenal ikan masin ni. Pelbagai jenis ikan digunakan. Ianya akan dapt bertahan lama dan memberikan rasa enak terutama seperti ikan talang yang terkenal diperbuat ikan masin.


Mungkin petua ini dapat mengurangkan masin ikan jika terlalu masin.

Petua Hilangkan Hanyir Ikan Air Tawar

Ikan air tawar kadang-kala kurang digemari kerana bau hanyir. Tetapi kita perlu mencuba keenakan ikan ini kerana sumber ikan ini contohnya seperti ikan keli sekarang ini makin banyak dijual. Ikan haruan dikatakan mempunyai kebolehan mepmercepat dan memulihkan kesan jahitan pembedahan.


Rugi kalau tidak mencubanya, Petua hari ini menunjukkan cara-cara menghilangkan hanyir ikan air tawar ini.

Mengurangkan Tulang Ikan Terubuk

Ikan terubuk memang enak. Terubuk memang terkenal di sarawak. Pelbagai jenis hidangan diperbuat darinya. Paling popular, terubuk masin.


Tetapi masalah yang mahu menggemarinya adalah tulangya yang banyak. Mungkin petua ini sedikit sebanyak akan membantu mengurangkan tulang pada ikan terubuk ini.

Petua Membersihkan Sotong

Cerita tnetang sotong ni, memang enak. Tetapi mungkin sesetengah orang agak sensitif kepada baunya yang hamis.

Jika sotong yang dibeli, mungkin petua ini akan dapat membantu mengurangkan dan membersihkan sotong anda dengan sempurna.

Petua Melembutkan Ayam Tua

Sesetengah orang kurang menggemari membeli ayam tua ni di pasar. Ini adalah kerana ayam ini kurang enak dan liat.

Cadangan membaca : Petua simpan ayam lebih lama

 Mungkin ada yang menggemarinya kerana ketahanan dagingnya yang tahan apabila dimasak rendang. Tapi mungkin ada cara lain untuk memasak ayam tua ini. Mungkin petua ni membantu

Petua terbeli ikan berbau

 Kadang-kadang, kita ni mana tahu ikan tu segar atau tidak. Lagi-lagi kalau ikan tu dah dipromosi harga rendah, tentu anda terpedaya nak membelinya.


Tapi jangankan kerana marah kepada penjual, anda buang ikan tu, membazir. Mungkin petua ini membantu

Wednesday, November 21, 2012

10 cara Mudah Turunkan Tekanan Darah

Mereka yang mengalami hipertensi biasanya mesti bergantung kepada ubat-ubatan secara berkala untuk mengawal tekanan darah. Tetapi dengan melakukan perubahan gaya hidup, tekanan darah yang tinggi dapat ditangani dan diturunkan. Dengan tekad dan disiplin, bukan mustahil untuk menukar carahidup / lifestyle.



Berikut ini adalah 10 cara murah dan semula jadi menurunkan tekanan darah tanpa harus menggunakan ubat-ubatan :

Sunday, November 4, 2012

Samsung - Galaxy Tab 2 10.1 dgn 16GB Memori

Menonton filem dan permainan video dengan mudah. Paparan yang cemerlang dengan Samsung Galaxy Tab 2 10.1 yang mempunyai WXGA TFT skrin sentuh untuk tontonan mudah serta navigasi. PenyambunganWi-Fi  menjadikan ia mudah untuk kekal up-to-date semasa anda di mana sahaja.



Rebat RM200 telefon pintar - Januari 2013

KUALA LUMPUR: Kerajaan sudah bersedia melaksanakan pemberian rebat RM200 bagi pembelian telefon mudah alih pintar 3G kepada belia berumur 21 hingga 30 tahun, mulai 1 Januari depan.
Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim yakin program itu dapat dijalankan tanpa sebarang masalah berikutan persiapan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang sangat baik. “Kementerian itu bagaimanapun sedang meneliti makna sebenar istilah ‘smartphone’ yang digunakan dan kadar harga yang melayakkan pembeli menerima rebat tunai. Spesifikasi Samsung Galaxy S3

Saturday, November 3, 2012

Elakkan Penyakit dangan Bersarapan


Sarapan, janganlah kita ringan-ringan diri tidak mengambil sarapan. Walau sesibuk manapun kita, sarapan amat-amatlah penting untuk badan terutama otak kita. Kita pun tahu kan, otaklah yang mengawal  setiap fungsi dan pergerakan tubuh badan kita. Jika otak tidak mendapat cukup oksigen, maka kemungkinan besar fizikal kita akan mudah mendapat penyakit.

Cara Hilangkan Sedu

Kalau baby sedu orang tua-tua cakap baby tu nak membesar. Nak hentikan sedu baby tu maka diletakkan secebis tisu basah kat atas dahinya. Ayah mertua saya selalu buat macam ni masa ‘Iffah tak sampai umur setahun dulu. Ajaibnya cara ni memang berkesan. Entah apa significant antara dahi dengan sedu, sedangkan sedu tu berpunca daripada saluran dalam kerongkong kita.



Thursday, November 1, 2012

Membelai Batang Zakar Lelaki


Batang zakar lelaki perlu dibelai bukan setakat untuk menimbulkan berahi lelaki malah untuk menjaga kesihatan dan kekuatan batang zakar lelaki.

Jangka masa seks adalah sekitar 5 minit lelaki perlu keluar masuk batang zakarnya dalam faraj wanita sehingga wanita mencapai nikmatnya. Lima minit itu adalah selepas 30 ke 45 minit belaian, foreplay dan rangsangan.

Belaian batang zakar lelaki boleh dilakukan dengan pelbagai cara.

Yang pertama adalah, batang zakar lelaki adalah berkait dengan seluruh badan lelaki. Sihatnya tubuh badan maka sihatlah batang zakar. Batang zakar bukanlah satu anggota yang perlu dilayan berlainan. Satu badan lelaki juga perlu dibelai.

POSISI KESUKAAN SUAMI YANG PERLU DIKETAHUI PARA ISTERI



POSISI TELENTANG
Isteri terlentang sementara suami menahan badannya dengan siku dan lutut. Isteri harus menarik kedua kaki sehingga lutut dalam keadaan mengangkang. Posisi ini akan mengembangkan vulna serta memberikan tusukan yang dalam, sehingga akan mencapai puncak kenikmatan.

POSISI TIDUR MENGIRING
Isteri harus menahan kedua kakinya, sehingga paha berada di sudut, tegak lurus dengan badannya. Suami akan berbaring di belakang isteri. Variasi pada posisi ini akan memberikan kesan rileks dengan gerakan ringan. Bila suami berada di sebelah kiri isteri, maka kaki kiri isteri diletakkan di atas kedua kaki suami. Posisi ini dilakukan kebanyakan untuk hubungan selepas orgasme.

POSISI BERAYUN KAKI
Isteri duduk ditepi katil sambil menghayun-hayunkan kaki, manakala lelaki berdiri di depannya. Kelebihan posisi ini, ketika wanita bersandar pada kedua tangan dan mendorong klitorisnya, dia akan merasakan rangsangan yang penuh nikmat.

POSISI KAKI DIBAHU
Suami harus tegak pada kedua tangannya dan perlu tahu untuk menekan. Dengan gerakan berulang akan menghasilkan gerakan pro. Posisi ini akan memberikan desakan pada bahagian perut suami dan otot-otot punggung. Untuk mencapai puncak nikmat yang lebih, kaki isteri boleh direndahkan dengan menyilangkan kedua kakinya melalui pinggang si suami, hingga isteri dapat mengunci, menguatkan dakapannya menggunakan otot-otot kakinya. Dalam posisi ini hubungan seks akan lebih lama.

POSISI DUDUK DI KERUSI
Posisi ini sebaiknya dilakukan didepan cermin supaya pasangan dapat melihat aksi mereka dan menghasilkan rangsangan seks yang lebih tinggi. Caranya, isteri duduk dipangkuan suami secara berhadapan. Untuk mengatur gerakannya isteri harus memeluk erat tubuh lsuami sekaligus mengatur gerakannya. Suami hanya membelai dan mencium mesra pasangannya. Salah satu kelebihan dalam posisi ini adalah keduanya dapat melihat reaksi masing-masing.

POSISI DUDUK DILANTAI
Suami duduk di lantai menghadap isteri dengan melunjurkan kaki di bawah kerusi tempat duduk isteri. Kemudian lsuami menarik isteri dari tempat duduknya secara perlahan. Isteri boleh bersandar pada kerusi dan menahan dirinya di atas kedua tangan dan sikunya. Isteri juga boleh meninggi dan merendahkan posisinya.

POSISI DUDUK
Suami dan isteri duduk berhadapan dan saling berpelukan dibantu dengan kaki. Gerakan dilakukan dengan sangat perlahan dan berirama, berayun ke depan dan kebelakang, sehingga menghasilkan kenikmatan. Pasangan harus betul-betul serius melakukan posisi ini. Sewaktu orgasme dalam posisi ini, sebaiknya suami memeluk isteri lebih dekat, sehingga tubuh menjadi rapat.

POSISI BANTAL BAWAH PUNGGUNG
Letakkan bantal tepat dibawah punggung isteri, dalam posisi terlentang sehingga membentuk abjad V kebawah dan keluar. Rangsangan seks akan menjadi maksimum. Untuk menambah rangsangan, tarik bantal ke bawah mendekati bahagian punggung. Ini akan menjadikan posisi vagina isteri tepat berhadapan zakar suami. Posisi ini sangat ideal untuk isteri yang agak gemuk atau suami yang berzakar pendek.

POSISI LELAKI TELENTANG
Suami melipatkan kedua kakinya pada lutut, tapi kedua ujung kakinya tetap memijak tempat tidur, manakala isteri meletakkan tubuhnya diatas kedua paha suami dan harus menahan tubuhnya dengan kedua tangan dan lutut. Selepas itu isteri berbaring menelungkup diatas tubuh suamia. Posisi ini lebih romantic kerana isteri dapat membelai dan mencium pasangannya.

POSISI BERSILANG
Pada posisi ini pasangan yang bersanggama duduk bersama diranjang. Isteri duduk di atas kaki suami. Kaki dilunjurkan sehingga kaki suami berada di bawah kaki isteri. Kemudian kaki isteri ditekankan ke perut suami agar “kunci pusaka bertemu dengan lubang gerbang”. Gerakan ke depan dan ke belakang dapat member nikmat yang hebat kepada kedua-dua pihak.

POSISI BERLAWANAN ARAH
Posisi ini paling rileks kerana kepala suami berada diatas kaki isteria. Pasangan boleh saling melihat organ seks masing-masing. Gerakan posisi berlawanan arah ini dilakukan suami dengan mengencangkan dan mengendurkan punggungnya sehingga memberi gerakan yang naik turun yang fleksibel pada isteri yang mendorong tercapainya kenikmatan yang luar biasa. Untuk mencapai kenikmatan yang lebih, isteri perlu merendahkan tubuhnya ke belakang dengan perlahan-lahan sehingga ia terlentang diantara kedua kaki suami.

Sunday, October 28, 2012

Perhatian! Pemandu! AES…rakam visual.

SEBILANGAN pemandu di negara ini dikatakan masih gagal menjaga disiplin ketika memandu di jalan raya yang menjurus kepada kemalangan sehingga membawa maut kepada kepada orang lain.
Kenapa ia berlaku? Rata-rata mengatakan kempen keselamatan yang dijalankan tidak berkesan kerana berapa ramai yang ambil peduli mengenainya dan masih dengan sikap lama, iaitu pentingkan diri sendiri atau cuai ketika memandu? Pasti pengguna masih mengingati iklan ‘Pandu, Tunggang dan Jalan Dengan Selamat – Anda Mampu Mengubahnya, Patuhi Had Laju, Kelajuan Membunuh, Ingatlah Orang Tersayang dan Pandu Cermat’.


Itu adalah sebahagian kecil iklan kempen keselamatan jalan raya yang akan ditemui di mana saja sepanjang perjalanan terutama pada musim perayaan ini bertujuan mengingatkan pengguna mengenai hak mereka untuk ‘memilih’ sama ada sampai ke destinasi dengan selamat atau sebaliknya.

Apatah lagi, ketika musim perayaan seperti sambutan Tahun Baru Cina baru-baru ini, dengan jutaan kenderaan berlegar di seluruh negara masih mengundang kematian, malah ia meningkat disebabkan pelbagai faktor termasuk sikap pemandu dan pertambahan kenderaan di atas jalan raya.

Kecuaian manusia yang memandu laju dengan melebihi had dibenarkan menjadi penyumbang utama kemalangan di negara ini.

Kelajuan adalah pembunuh utama apabila sesuatu kenderaan itu bergerak terlalu laju berbanding keadaan jalan, cahaya, cuaca dan lalu lintas.

Malah, terdapat banyak rungutan di kalangan pemandu yang menghantar komen di ruang siber melalui Twitter yang memaklumkan segelintir pemandu menyalahgunakan laluan kecemasan untuk memotong ketika kesesakan.

Kajian menunjukkan kemungkinan kematian atau kecederaan parah bertambah dua kali ganda untuk setiap tambahan kelajuan 16 kilometer sejam (km/j) selepas kelajuan 80 km/j.

Selain itu, status sesuatu jalan turut mempengaruhi kadar kemalangan, yang mana lebih tinggi hierarki jalan itu, semakin kurang kadar kemalangan.

Contohnya, lebuh raya adalah jalan paling moden dan tinggi hierarkinya dan kadar kemalangannya lebih rendah. Jalan kampung yang berada pada hierarki paling rendah dalam piramid jalan pula paling tinggi kadar nahas.
Dalam pada itu, faktor kecuaian kerap menjadi punca kemalangan jalan raya walaupun di lebuh raya. Sedangkan di lebuh raya yang lurus dan berkeadaan baik, manusia terdorong untuk memandu laju, inikan pula di jalan biasa di mana mereka sepatutnya lebih berhati-hati.

Oleh itu, pengenalan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di negara ini dijangka berupaya membantu mengurangkan kadar kemalangan maut di jalan raya yang semakin membimbangkan.
AES ialah satu sistem terbaru yang boleh merakam pengguna jalan raya yang melakukan kesalahan seperti memandu melebihi had laju dan tidak mematuhi lampu isyarat di persimpangan. Ini kerana kamera akan diletakkan di kawasan berisiko kemalangan dan di persimpangan lampu isyarat.
Menerusi sistem itu, tindakan pesalah trafik akan dirakam secara elektronik dan saman akan dihantar ke alamat berdasarkan nombor pendaftaran kenderaan yang terbabit.

Kemungkinan besar, penggunaan sistem ini boleh menyelamatkan nyawa kerana menurut perangkaan Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS), pada tahun 2009 saja, 6,745 kematian dicatatkan akibat kemalangan jalan raya di negara ini yang juga bermakna satu kematian dalam setiap 80 minit.

Ia mula diuar-uarkan Kementerian Pengangkutan pada 2009 yang mengumumkan penggunaan AES sebagai satu kaedah baru untuk mengurangkan jumlah kemalangan jalan raya dan ia akan dimulakan sebaik saja Akta Pengangkutan Jalan diluluskan di Parlimen.

Dari aspek sistem dan penguatkuasaan, AES mempu mengurangkan jumlah penguat kuasa seperti daripada pihak Polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang bertugas di jalanan, sekali gus menjimatkan kos untuk penguatkuasaan undang-undang jalan raya.

Salah satu syarikat yang membekalkan teknologi terbabit ialah Redflex Traffic System yang berpangkalan di Victoria, Australia.

Teknologi AES yang dibekalkan Redflex Traffic System sudah terbukti berkesan kerana ia sudah memenangi anugerah di Australia dan kami juga kini membekalkan lebih 200 kamera di kawasan Victoria, Australia.

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha, pula berpendapat AES memerlukan tempoh untuk dilaksanakan namun ia sudah diguna dengan meluas di negara maju seperti Australia, United Kingdom dan Amerika Syarikat sebagai sistem keselamatan dengan kamera dipasang di kawasan yang sering berlaku kemalangan.

Ia bertujuan mengesan pemanduan laju dan di persimpangan lampu isyarat bagi mengesan mereka yang melanggar lampu merah.

Dalam pada itu, Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Solah Mat Hassan berkata, AES bertujuan meningkatkan ketelusan dalam sistem penguatkuasaan lalu lintas selain mendidik pengguna jalan raya supaya sentiasa mematuhi undang-undang..

Ia mengikut Seksyen 53A yang membenarkan rakaman kesalahan melalui AES boleh digunakan sebagai notis mahkamah sama seperti JPJ22 dan Pol257 manakala notis yang dikeluarkan teknologi terbabit sah digunakan sebagai saman.

Seksyen 117 pula menyediakan peruntukan yang membolehkan imej direkodkan bagi kesalahan dirakam melalui kamera diterima sebagai keterangan ‘prima facie’ ketika perbicaraan di mahkamah.
Pelaksanaan AES dikenal pasti di 831 lokasi berisiko kemalangan yang beroperasi 24 jam sehari tanpa pengawasan manusia dan gangguan cuaca.

Ketika ini, pemasangan sistem AES hanya mengesan mereka yang melakukan dua kesalahan serius iaitu melanggar lampu isyarat dan memandu melebihi had laju.

Pada masa depan, AES bakal digunakan untuk mengesan pelbagai kesalahan lain termasuk memotong di garisan berkembar, memotong dari lorong kiri, muatan berlebihan, memotong barisan, menyekat kenderaan berat dari memasuki kawasan bandar dan penguatkuasaan laluan bas.

Dianggarkan, surat saman yang dihantar daripada AES akan dikeluarkan dalam tempoh kurang seminggu kepada pesalah trafik.

Di sebalik kekuatan teknologi AES untuk mendidik masyarakat, ia juga berupaya menutup ruang rasuah kerana semua rakaman video dan gambar serta saman dikeluarkan menerusi sistem komputer, sekali gus dapat memelihara integriti penguat kuasa.

Kajian Jabatan Keselamatan Jalan Raya menunjukkan punca utama nahas jalan raya kerap berlaku disebabkan melanggar had kelajuan dan hampir 60 peratus kemalangan berkaitan dengan kelajuan.
AES berfungsi dengan pemasangan kamera berkapasiti tinggi yang dihubungkan dengan pengesan dinamakan ‘Piezo’ ditempatkan di atas jalan bagi mengesan kerangka kenderaan yang melepasinya sebelum menghantar isyarat ke kamera.

Kamera kemudiannya akan merakam dan mengimbas nombot plat kenderaan ditanam cip di dalamnya bagi mengesan pemandu yang melanggar kesalahan lalu lintas seperti tidak mengendahkan lampu isyarat berwarna merah.

Peranti kamera mempunyai resolusi setinggi 14 hingga 16 megapiksel dilengkapi tiga lensa iaitu dua untuk rakaman visual pegun manakala satu lagi digunakan bagi merakam video kenderaan.

Imej yang dirakam akan terus dienkripsi sebelum dihantar melalui online ke unit kawalan trafik manakala Piezo yang ditanam di atas jalan turut berupaya merakam kelajuan kenderaan ketika melepasi lampu isyarat.

Data yang dihantar akan dikaji sebelum saman dikeluarkan berdasarkan imej dirakam dan diserahkan kepada pemandu melalui pos.

Baru-baru ini, Ketua Pengarah Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) Datuk Suret Singh, berkata perancangan giat dibuat untuk pelaksanaan AES di jalan raya berisiko tinggi di seluruh negara yang bakal siap tidak lama lagi.

“Sistem pemantauan boleh dioptimumkan sehingga 95 peratus melalui penggunaan AES yang berfungsi merakamkan pesalah trafik menerusi kamera online,” katanya.

Beliau memaklumkan, ia lebih baik berbanding sebelum ini yang mana sistem manual hanya mengesan 20 hingga 25 peratus pesalah trafik pada hari biasa dan 50 peratus ketika musim perayaan.

Bagaimanapun, Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam Selangor (Cassa) Dr Jacob George dalam blognya, berkata kajian perlu dilakukan apabila kos menukar plat kenderaan yang dilengkapi cip menelan belanja kira-kira RM150.

Beliau memaklumkan beberapa perubahan akta undang-undang mengundang persoalan sama ada ia boleh dilaksanakan atau tidak termasuk Seksyen 2 (b) – Definisi Jalan, Seksyen 13A and 14 – RTA 2010, Seksyen 58A – Notis penukaran alamat, Seksyen 38 dan Seksyen 48.

“Dengan anggaran 25 juta kenderaan kini, isu privasi juga perlu dititikberatkan terutama apabila ia membabitkan semua maklumat yang dimuatkan dalam cip,” katanya.

Pemasangan AES dikatakan mensasarkan hanya dua kematian untuk 10,000 kenderaan berdaftar berbanding 3.7 kematian yang berlaku sebelum ini.

Pastinya, penggunaan AES berupaya mengurangkan kemalangan atau mendisiplinkan pemandu namun ia perlu diteliti terutama dari aspek undang-undang yang memastikan keberkesanannya selain tujuan asal iaitu mendidik pemandu bukan menghukum.

(sumber: Harian Metro, 09/02/2011)

Wednesday, October 24, 2012

Petua Wanita Untuk Sihatkan Kaki


1. Kasut anda sepatutnya besar sedikit daripada kaki.
2. Selalu bertukar kasut dan ketinggiannya untuk mengelakkan sesetengah otot kaki tidak bergerak langsung.
3. Kerap buka kasut dan gerakkan kaki apabila berpeluang berbuat demikian untuk memberinya peluang bernafas.

4. Pakai kasut yang selesa bukan yang menyeksa untuk bergaya.
5. Berkaki ayam di rumah. Ia baik untuk semua sendi, tulang dan otot kaki bekerja dengan seimbang.
6. Apabila lama duduk, pusing-pusingkan buku lali dan kaki untuk melancarkan pergerakan darah.
7. Biasakan berjengket jika menaiki tangga rumah.
8. Pusing-pusingkan bola tennis atau pingpong pada tapak kaki.
9. Letakkan pensel di atas lantai dan cuba ambil dengan jari kaki.
10. Urut selalu dengan kasut refleksi atau pengurut elektrik ataupun jari.

Lelaki HOT...

mungkin setengah individu tidak tahu bagaimana untuk menggayakan fesyen,dan sebagainya…
di sini juga di sedia kan tips untk mendapat kan perut yang menarik..cubalah lakukan tips seperti tersebut dalam masa 4~6 bulan pasti banyak perubahan yang ketara yang boleh kita lihat

 
1.Paling utama elakan dari memakai baju yang terlalu ketat kerana kamu hanya akan ‘mempamerkan’ kekurang yang ada di bahagia berkenaan

2.Pada masa sama,pakai pakaian yang ronanya lebih gelap seperti coklat,hitam,ungu,hijau gelap.Mainan warna terang secara tidak langsung mampu menyembunyikan bentuk fizikal tubuhmu itu.

3.Dalam memilih corak baju yang sesuai, lelaki yang mempunyai masalah perut buncit disaran mengenakan baju yang mempunyai corak yang menegak.

4.Kurangkan juga memakai baju yang berleher bulat. Sebaliknya, pilihlah baju kemeja.Selain tampak kemas, ia juga mampu memberi ilusi gaya terhadap penampilanmu.

5.Pastikan juga kamu memakai seluar yang lebih longgar bagi memudahkan kamu untuk bergerak. Seluar yang ketat hanya akan membatasi pergerakan kamu lebih-lebih lagi selepas kamu mengambil menu makanan yang berat seperti nasi.


6.Ramai lelaki yang agak liat untuk melakukan senaman kerana kekangan masa.Pun begitu,apa kata setiap kali sebelum dan selepas bagun dari tidur, lalukan berberapa senaman rengangan khusus untuk mendapatkan tubuh badan yang tegap.

7.JOGGING !! ia juga adalah cara paling efektif dalam mendapatkan bentuk badan yang ideal.Kalau sudah namanya lelaki,tidakah badan yang tegap menjadi idaman kamu?

8.Disiplin dirimu agar tidak mengambil menu yang berta sebelum tidur.Ini kerana,makanan berat yang diambil sejurus sebelum tidur mampu meningkatkan risiko perut buncit.

15 Langkah Mudah Berfesyen - Lelaki

Pernahkah anda terfikir kenapa masih membujang? Kenapa anda masih tidak naik pangkat? Kenapa anda tidak menjadi seseorang yang penting sama ada di tempat anda belajar ataupun di tempat kerja? Mungkin kerana  penampilan anda. Jom kepada pengemar entry pages ini apa kata kita sama-sama melihat penampilan diri kita adakah penampilan kita telah kelihatan sempurna, macho, maskulin dan tampan bergaya.


1. Pilih pakaian yang fit - Benda utama yang akan menampakkan lelaki ‘alert’ dengan fesyen ni ialah cara memilih baju. Masalah utama kebanyakan lelaki ialah memakai baju yang lebih besar daripada badan. Pastikan memilih pakaian yang fit iaitu pakaian yang membuatkan badan anda rasa seolah dipeluk tapi bukan dijerut. Berhati-hati ...

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List