PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

Saturday, October 12, 2013

Kelebihan Bersikap Tenang

Kurangkan marah anda,
Luangkan masa berehat, elakkan stress
INDAHNYA SIKAP TENANG Sifat yang tenang adalah salah satu tanda kejayaan. Tenang menunjukan peribadi yang kuat dan mantap. Tenang merupakan tanda bagi manusia yang sedar dan beradab. Kebalikannya adalah manusia yang mudah marah kerana sebab yang remeh dan mudah mengamuk menunjukkan manusia yang lemah peribadi, akal dan kehendaknya.

Ya, ibaratkan seperti pohon yang lemah, mudah goyang oleh hembusan dan tiupan angin. Adapun manusia yang kuat seperti pohon yang kuat, akarnya menusuk ke dasar bumi dan cabangnya menjulang kelangit, pohon yang kuat ini semakin bertambah kukuh, setiap kali badai menerpanya.

Manusia yang tenanglah yang mampu mendapatkankan hati orang lain dan berhasil mendapatkan penghargan mereka. Manusia, bila anda ingin mendapatkan pengikut maka pertama yakinkan pada orang lain bahwa anda adalah teman yang sejati. Tenang menjerat hatinya dan itu adalah satunya jalan menuju hati orang lain.


Sesungguhnya sifat tenang dengan semua makna yang dibawa, akan membawa keajaiban dan memberi pengaruh, terutama terhadap jiwa yang sangat keras. Jika perasaan anda bercampur-baur kesal, marah, kemudian anda melampiaskan kekesalan dan kemarahan anda kepada orang lain, anda telah menghilangkan beban berat yang dipikul anda. Namun bagaimana dengan orang lain yang anda marahi, apakah dia juga merasakan kebaikan seperti yang anda rasakan, apakah bahasa anda yang kasar dan sikap anda yang agresif kepadanya boleh menariknya untuk menyetujui dan menerima pendapat anda?!”

cadangan membaca : tips hilangkan bosan anda

Pada hakikinya, kekerasan hanya akan melahirkan kekerasan dan marah akan meninbulkan kemarahan yang sama. Sedangkan ketenangan akan memedamkan api kemarahan, seperti air yang memadamkan api.
 
Jadilah orang yang tenang dalam hubungan anda kepada orang lain. Gunakan kesopanan anda kepada orang yang berbuat jahat kepada diri anda. Berbicaralah dengan bahasa yang lembut dan ramah! Kerana inilah jalan paling cepat untuk mendapatkan hati dan dekat kepada mereka.


Incoming Seach Related Post Widget:
mengawal perasaan cemburu gila (54)
kawal kemarahan anda (16)
tips kawal perasan cemburu (12)
petua mengelak fikir negatif  (3)

No comments:

Post a Comment

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List