Saturday, August 17, 2013

Terdedah! Proton Terbaru 2013 Suprima

Proton melalui media television memberikan nafas baru kepada dunia automotif. Modelnya kereta proton dinamakan SUPRIMA. Sepatutunya pelancaran pada hari ini 17 Ogos 2013. Tah le macamana ye infosantai2 dapat, hehe dari sumber yang dipercayai lah. Jadi Info yang ada masih tak rasmi lagi. Kita tunggu perasmiannya malam ini.
Kereta Baru 2013
Inilah Dia, Gambar Proton SUPRIMA



Kereta proton ni sebijik macam kereta preve (Biasalah, tarik belakang, nama lain, kontotkan, nama lain. Macam dah tahu je strategi kereta nasional ni). Cuma diberi nafas baru 'hatchback'. Masih lima pintu tetapi pintu ke limanya jenis buka besar sampai ke atas. Lihat Gambar Galeri

Gambar depan

Gambar Belakang

Waahh ada yang mau ke??? Cantik juga, cuma kapasiti penyimpanan agak terhad. Tapi kalau seat dilipat, besar la. Tapi dah raya le, mungkin untuk melaram pada raya haji pula. Rasa-rasanya harganya RM 79,988.00. Sebab belum pelancaran maka namapun tak pasti lagi. Ada sumber kata namanya Proton Suprima S. Warna yang ada tak tau lagi

Apa Pendapat anda???

2 comments:

  1. Proton Suprima S tu katanya menepati piawan antarabangsa, jadi model yang seakan-akan dgnnya tu tak menepati piawaian la ke?

    ReplyDelete
  2. Joke....sekadar untuk senyum santai

    Dikhabarkan yg memberi nama proton Suprima adalah org Kelantan. Namanya dirahsiakan. Sewaktu diberi peluang memandu prototype model terbaru yg masih belum mendapat nama rasmi, beliau ditanya pendapatnya berkenaan performance kereta tersebut. Jawab beliau, "Ganah keto ni ... Supo rima ...". Kemudian Proton tersebut diberi nama Proton Suprima.

    ReplyDelete

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List