Friday, August 2, 2013

Warna Turqoise Untuk Jejaka

Pening kepala memikirkan warna apa lagi selain warna-warna tanah sesuai untuk dikenakan. Balik balik girlfriend ataupun isteri mencebik, mengatakan, "asik baju hitam je yang awak pakai, takde warna lain kah?"


Ramai lelaki kurang tahu akan warna Turqoise amat sesuai kepada semua jenis warna kulit orang timur, tak kira gelap, sawo matang, hitam manis ataupun kulitnya terang. Apa warna Turqoise ni?



Nak tahu ianya warna biru muda kadangkala terang, kadangkala ianya ada warna ke gelap sedikit, adakalanya menuju ke warna biru-kehijauan. Sesuai dikenakan waktu siang hari, tak kira ke pejabat ataupun bersantai-santai, ianya tidak memberi kesan yang sangat ketara walaupun anda berkulit gelap.

Mungkin yang masih tercari-cari warna sesuai bolehlah mencuba. Mungkin boleh merubah sedikit corak penampilan anda tak tertumpu di almari tu warna khakis, hitam dan kelabu sahaja. Mungkin sesuai jika dibuat baju melayu,

Baju melayu paling kiri tu turqoise

Gabungan Turqoise dengan hitam pada kolar
sesuai kepada yang berkulit gelap
Aksesori ataupun seluar menggunakan warna Turqoise perlulah berhati-hati, kurang sesuai jika warna ini dipadankan dengan warna merah (lelaki kuit gelap) sebab merah orang gelap tak sesuai pakai.


aksesori tali pinggang

Kanak-Kanak pakai turqoise
Tapi awas!! jangan sedondon dari atas sampai ke bawah. Nampak macam badut sarkis je. Tapi kalau kat dalam sapa nampak??



No comments:

Post a Comment

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List