Friday, August 16, 2013

Malang! Kes Wanita Ditampar Suami Dalam Lif

Kini tersiar di laporan akhbar dan televisyen (TV) kes wanita bersama dua anaknya ditampar dalam lif oleh suaminya. Suaminya dikatakan berang dan marah kerana anaknya tidak mahu mengikutnya atau bersamanya ke rumah isterinya yang lain dan bertindak memukul dan menampar isterinya. Asalnya ianya hanya rakaman CCTV dalam Lift di Pulau Pinang (Penang) dan dimuat naik dalam YouTube (Utube)

Suami berang dan tampar isteri dalam lif



Suaminya dikatakan bekerja di pahang sebagai salah seorang penjawat awam. Sekaran Beliau diburu polis. (buruan, buru). Sudah dua hari kes ini diwar-warkan dalam TV dan telah menambahkan kemarahan semua orang termasuk "pengarang" sendiri. Tak sedarkah isterinya itulah yang menanggung kesakitan tak terperi melahirkan dua cahaya mata beliau. Tak hairan anaknya tak mahu mengikutnya kerana beliu meninggalkan anaknya. Anak akan percaya kepada siapa yang selalu bersamanya dan semua dah tahu sayang ibu amat mendalam kepada anaknya dan begitu sebaliknya.

Video : tak jumpa dah dalam YouTube, 
Facebook pun jadilah


Video Ihsan You Tube - Drp Berita Astro Awani

Sikap baran macamanapun, takkan sanggup meletakkan tangannya di muka isterinya. Tak berperikemanusiaan langsung. Berpoligami nak ikut sunnah, tetapi akhlak dan perangai tak mahu mengikut Rasulullah, inikah yang beliau nak tunjuk. Mungkin emosi anaknya dah terganggu kerana menyaksikan perkara tragedi depan mata "live".

Sekarang beliau telah dilaporkan menyerah diri. Isterinya (mangsa) dikatakan hendak menyaman beliau. Tak patut Isteri diperlakukan sedemikian.

Diharapkan pekara begini dielakkan dan dijadikan pengajaran. Kalau dah tak sekata, jumpa pejabat kadi, buat sesi kaunseling, jangan main sedap hang ja pukui tak ingat mana baik / buruk walaupun hangtu suami. Bapak dia pun rasanya tak pukui sampai macamtu sekali.

cadangan membaca : Tips jika terperangkap dalam lif

3 comments:

  1. Suami mcm ni pun ada ke? Mcm bnyk kes mcm ni selalunya istri lebih. Tapi tak semua mcmtu. Hei jgn takbur dgn nikmat Tuhan bg.

    ReplyDelete
  2. Harini dia(suami) dibicarakan di mahkamah. Pastu disebut pertuduhan, jawabnya tak mengaku dan minta dibicara. Keluar je mahkamah, nak masuk kereta, dgn selamba cakap kat media / wartawan, saya nak mengajar isteri

    Cuba mainkan balik la video, cara mengajar ke tu??

    Adab mengajar Isteri, ikut sunnah
    1. Nasihat
    2. Tidak tidur bersama (meninggalkan isteri dan tidur di luar)
    3. Ditangankan (di tapak kaki dan tidak meninggalkan bekas)
    (Maaf sy bukan ust, kalau salah tolong betulkan)

    Jadi adakah anda tengok di lif tu "mengajar". Biarlah tuhan menghukum orang yang zalim, amin

    ReplyDelete

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List