Saturday, November 15, 2014

Wajib Baca: Telekung Lycra Tak Sah Solat

Saya baru terbaca satu artikel ni tentang sah ke tak pakai telekung jenis kain lycra untuk solat. Saya percaya ramai yang pakai telekung jenis lycra ni dan mungkin ada yang tak tahu atau buat-buat tak taw.

Kalau Saya sendiri, tak yah tanya ustaz pun tau benda ni tak boleh kan, sebab ia menampakkan bentuk badan. So Saya sendiri tak beli jenis kain macam tu. Ok baca apa yang ditulis Ustaz Fadli Yusof...


Siapa yang tak tau telekung Lycra macam mana, boleh google image ye. Kalau nak solat, biar tebal takpe, asal tak nampak bentuk tubuh dan tak melekat. Pasni, boleh bungkus telekung lycra letak dalam almari, beli telekung jenis lain pula.

Saya cuma sampaikan, tak nak kisah atau buat-buat derk pun, sukahati lah ye. Tu dari korang sendiri lah. Saya bukan baik sangat nak menasihat, cuma nak sampaikan info. ok lah , bye. Salam...

SUMBER : papanlelaju.blogspot

No comments:

Post a Comment

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List