PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

Thursday, June 12, 2014

Abby Abadi dan Noor Farhan sah bercerai

KUALA LUMPUR - Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur telah ditangguhkan atas permohonan pelakon Abby Abadi untuk pengesahan pada lafaz perceraian dengan suaminya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar yang telah mengeluarkan 'talak' ke atas beliau melalui pesanan mesej ringkas sms.

Hakim Syarie Shaiful Azli Jamaludin menetapkan 11 Jun depan untuk sebutan selepas Abby atau Arbaeyah Abdul Manan, 37, memberitahu mahkamah yang lain lafaz perceraian yang dibuat oleh Muhammad Noor Farhan, 25, bahawa dia tidak memfailkan untuk pengesahan mahkamah.


Abby berkata adalah atas kenyataan Muhammad Noor Farhan kepada rakan yang mereka sudah bercerai pada Januari tetapi mereka telah sejak didamaikan dan perkara itu telah dirujuk kepada ulama agama.
Shaiful Azli memberitahu Abby bahawa dia mempunyai untuk memfailkan permohonan pengesahan perceraian lafaz pertama secepat mungkin.

"Kalau kamu ditampal, anda masih perlu untuk memfailkan permohonan untuk lafaz perceraian untuk disahkan. Dan jika lafaz itu adalah sah, bilangan talak boleh meningkat," katanya.

Sebelum itu, Abby memberitahu mahkamah bahawa Muhammad Noor Farhan diucapkan perceraian ke atas beliau melalui mesej teks pada 10.25 pagi pada 9 Mei dan selepas beberapa pertukaran, beliau menerima mesej lain dari suaminya, yang menyatakan bahawa hubungan mereka telah tamat.

Abby berkata pertengkaran mereka berpunca lebih salah faham, betul sepanjang malam sehingga pagi selepas Muhammad Noor Farhan tidak pulang ke rumah pada hari sebelumnya dan mereka tidak lagi tinggal bersama-sama selepas beliau mengucapkan perceraian ke atas beliau.

Muhammad Noor Farhan, yang hadir di mahkamah, berkata beliau bersetuju dengan Abby di mahkamah dan menegaskan bahawa dia adalah dalam rangka yang betul fikiran apabila membuat lafaz perceraian.
Sementara itu, Abby, diiringi oleh dua orang anak perempuan beliau, memberitahu pemberita di luar mahkamah bahawa dia tidak menyangka perkahwinannya runtuh sekelip mata selepas berpaut pada selama hampir satu tahun.

"Saya suka dia sangat banyak, tetapi saya tidak diberi ruang untuk bersemuka pertemuan untuk memperbaiki hubungan kita. Saya menerimanya sebagai takdir dan berharap untuk perceraian diselesaikan secara baik," katanya.

Abby dan Muhammad Nor Farhan berkahwin di Selatan Thailand pada 9 Julai selepas kenalan dua minggu dan didaftarkan perkahwinan itu di Kelantan.

Sebelum perkahwinan kedua, Abby telah berkahwin dengan oleh pelakon Norman Hakim dan pasangan itu dikurniakan tiga orang anak.

Perkahwinan itu berakhir dengan perceraian di mahkamah yang sama pada 18 Dis 2008

Hari ini- 12 Mei 2014, maka terbuktilah kes penceraian tersebut sah dengan talak satu. Suaminya mengatakan dia dicederakan dan telah membuat laporan polis berkenaan insiden tersebut.

No comments:

Post a Comment

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List