Sunday, November 30, 2014

Jualan 12/12/2014 Lazada


11.11 secara rasmi hari terbesar dalam sejarah Lazada,

12 Disember 2014

Tetapi 12/12/14 akan menjadi lebih daripada jualan sebelumnya .'FIKIRKAN 11.11 darabkan  10!' - Lebih besar, lebih baik dan lebih berani - Flashsales Galore, Diskaun Tak masuk dek Akal dan banyak lagi ....

Apabila membeli-belah dengan Lazada! Anda boleh mendapatkan
Dua kali ganda jumlah Flashsales (Jualan Pantas)
Hadiah besar-besaran dengan perkongsian utama
Diskaun tidak masuk akal

Mari kedai di lazada



11.11 was officially the biggest day in Lazada history,
12th December 2014

But 12/12/14 will be more than sales before .'Think of 11.11 and multiple that by 10!'   - Bigger, Better and Bolder - Flashsales Galore, Insane Discounts and much much more....

When shopping with Lazada! You can get
Double the amount of Flashsales
Massive giveaways with key partnerships
Ridiculous discounts store wide

Lets shop at lazada


Saturday, November 22, 2014

Hukumnya Inai Lukis MacamTatoo

ape hukum inai di tangan ek.. jadi pas hasil carian cik google... maka....
# korang baca sendiri ...

Dari Ibnu Umar ra katanya:

“Bahawasanya Rasulullah s.a.w mengutuk orang yang menyambung rambut dan meminta rambutnya disambungkan.Dan (Rasulullah s.a.w) mengutuk pembuat tatu dan yang meminta ditatu”.(Hadis bil. 2003 : Sahih Muslim)

Dari Abu Hurairah r.a Nabi s.a.w bersabda :

 “Allah mengutuk wanita yang mempergunakan (memberikan) rambutnya untuk (menyambung) rambut wanita lain, wanita yang menyambung rambutnya dengan wanita lain,wanita yang membuat gambar di kulitnya (tubuh) dengan tusukan dan wanita yang meminta kulitnya dibuat gambar dengan tusukan (alat pengukir)”.(Hadis bil. 1685 : Sahih Bukhari)

Jelas Dato’ Abu Hasan Din Al-Hafiz :

“Inai berukir ala tatu tak boleh! Ia dilaknat Allah. Inai berukir bentuk awan larat atau bentuk gambar itu dalam kategori tatu, kalau nak pakai inai, pakailah betul-betul hujung jari”

Adakah Teh Hijau Boleh Cegah Barah?

Betul ke Teh hijau bantu cegah barah kulit?
Ekstrak teh hijau dikatakan boleh mengubati penyakit barah kulit.

Kajian dapati pati minuman mampu hapus ketumbuhan

Edinburgh: Kalangan saintis berharap sejenis ubat berasaskan teh hijau yang berkesan untuk mencegah barah kulit akan dapat dihasilkan selepas kajian mendapati pekatan minuman itu boleh menghapuskan hampir separuh daripada ketumbuhan penyakit berkenaan.

Pensyarah kanan Institut Farmasi dan Sains Bioperubatan Strathclyde, Dr Christine Dufes berkata satu kajian makmal yang dijalankan sepasukan penyelidik di Universiti of Strathclyde, mendapati 40 peratus tumor barah kulit dapat dihapuskan menggunakan bahan dalam teh hijau dikenali epigallocatechin gallate.

Nak Berhenti Merokok -- Caranya!

Cara, Petua, Tips Berhenti Merokok

1. Menguyah Sesuatu
Mengunyah sesuatu seperti gula-gula getah, lobak merah, buah epal dan sebagainya.
Elakkan sesuatu yang manis seperti gula-gula biasa.

2. Melengah-lengah
Lengahkan tindak balas ke atas keinginan merokok seperti melambat-lambatkan mencari rokok. Sekiranya rokok ada di tangan, jangan dinyalakan terus, tunggu sekurang-kurangnya 5 minit. Keinginan untuk merokok ini kesudahannya akan hilang juga.

Katakan pada diri anda “nanti” setiap kali anda ingin merokok.

Petua - Hilangkan Kelemumur

info: Petua Bagi Hilangkan Kelumumur (tips get rid of dandruff)

-Ambil beberapa helai daun nangka dan daun durian
-Ramas daun-daun tersebut bersama air.
-Gunakan air ramasan tadi sebagai syampu.

Cubalah dan sentiasa amalkan.

Friday, November 21, 2014

JAKEL - Jual Sampai Licin Cuti Sekolah Akhir Tahun 2014

Sempena Cuti Sekolah Akhir Tahun, Kedai Jakel di Jalan TAR sedang mengadakan jualan besar-besaran

Tag nya kali ini dengan banner merentangi jalan JUALAN PENGOSONGAN KEDAI SAMPAI LICIN

Menuerut sumber, kedai kat sini nak tutup dah, mungkin sebab malas nak gunakan kos pengangkutan, maka diaorang jual kasi abis kat cawangan ni....

Jualannya start dari 7 November 2014 hinggalah 4 Januari 2015.

Jom apa lagi, marilah kita ke sana mungkin ada yang nak cari tudung, baju melayu ataupun nak beli kain ela... dah sesuai pila cuti sekolah, ramai nak buat majlis kawin bolehlah membeli kain kat sini

Cerita Kartun BoBoiBoy Musim ke-3 (terbaru)


Lama gak nak tunggu masuk musim ke-3, last episod, si Fang guna serangan terhebat dia untuk hapuskan robot Ejo Jo selepas kematian Probe, robot pembantu Adu Du. Aku dapat tahu musim baru ni Tok Abah, Iwan ngan Papa Zola dapat kuasa daripada Ochobot dan dengarnya Probe dihidupkan kembali.

Awal tahun dah ada episod baru ni dimana Probe dihidupkan kembali dan Adu Du dah menjadi baik serta berkerjasama dengan Boboiboy (BuBaDiBaKo)...

Saturday, November 15, 2014

Awas: 4 Makanan Berbahaya yang Selalu Kita Makan

Habit memakan makanan yang tidak berkhasiat memang sukar untuk dipinggirkan . Dewasa kini , pelbagai penyakit tumbuh melatah bak cendawan , hahahaha ...
Baiklah , straight to the point , admin mahu kongsikan 4 jenis makanan feveret samada pelajar , surirumah , pekerja ataupun sesiapa . Makanan tersebut adalah sardin , minuman 3 dalam 1 , maggie dan panadol . Kesemuanya dikategorikan sebagai fast cooking made ....

Mari baca dengan lebih lanjut mengapakah 4 jenis makanan ini mendapat perhatian majoriti yang mendatangkan mudarat :

Wajib Baca: Telekung Lycra Tak Sah Solat

Saya baru terbaca satu artikel ni tentang sah ke tak pakai telekung jenis kain lycra untuk solat. Saya percaya ramai yang pakai telekung jenis lycra ni dan mungkin ada yang tak tahu atau buat-buat tak taw.

Kalau Saya sendiri, tak yah tanya ustaz pun tau benda ni tak boleh kan, sebab ia menampakkan bentuk badan. So Saya sendiri tak beli jenis kain macam tu. Ok baca apa yang ditulis Ustaz Fadli Yusof...

Kisah Benar: Pelajar Yang Mengambil Peperiksaan Mendapat Bantuan Allah SWT

Cerita ini merupakan sebuah kisah yang benar-benar berlaku di dewan peperiksaan di salah sebuah sekolah. Ia diceritakan sendiri oleh salah seorang guru wanita yang berada dalam dewan peperiksaan tersebut. Begini ceritanya::

Terdapat salah seorang pelajar masuk ke dewan peperiksaan dalam keadaan keletihan dan tertekan. Dia duduk di tempat yang telah dikhaskan untuknya...

Kemudian dia menerima kertas ujian dan setelah berlalu masa ujian beberapa ketika guru
tersebut mendapatinya tidak menulis apa-apa pun pada kertas jawapannya sehingga berlalu separuh masa peperiksaan. Maka guru tersebut mula memberi perhatian yang lebih kepadanya...

Monday, November 10, 2014

Kejutan di Lazada - Beli-belah Online Terhebat 2014

Tarikh esok 11/11/2014 ataupun 11 November 2014 ini akan ada jualan besar dengan tawaran potongan sehingga lebih 80 peratus sehinggalah 11 Desember 2014. jom klik banner ini sekarang. Jangan terlambat kerana flash sale ini hanya akan berlaku hari selasa ini sahaja dengan jualannya mengikut jam. Ada juga barangan lain dengan tawaran diskaunnya. Jom Chek


dari 11/11/2014 hingga 11/12/2014
lazada .com.my promosi untuk jualan akhir tahun
Tidak cukup lagi!!!! , Anda lebih dihargai dengan blog infosantai2.blogspot akanmemberikan kod voucher yang unik hanya untuk anda:

Thursday, November 6, 2014

Beg Memancing Serbaguna

Aktiviti memancing memang memerlukan beg ini sebab ianya pelbagai guna. Selain barangan didalamnya selamat dari basah, ianya boleh dijadikan pelampung. Tak pening kepala kalau ianya terjatuh dari bot, sebab ianya akan terapung. Selamat barangan kos tinggi tu...

Wednesday, November 5, 2014

Playar Memancing Serbaguna Multipurpose Jeep Pliers Mini Tools

Alat Playar Serbaguna jenama JEEP dengan 12 kegunaan.

1 x Playar
1 x Pisau
1 x pengikis kuku
1 x Skala pembaris (inci)
1 x besar pemutar skru Flathead
1 x Pemutar skru Flathead  Kecil
1 x pembuka botol
1 x pembuka tin
1 x Phililps pemutar skru (pemutar skru kepala bentuk tambah)
1 x mata gergaji
1 x Pemutar skru penukar
9 jenis adapter pemutar skru

Amat sesuai digunakan untuk kegunaan memancing dan kegunaan dirumah. Ianya kecil dan sangat ringan. Diperbuat daripada stainless steel. Dibeli online melalui mydeal.com.my

Berikut adalah beberapa galeri gambar berkaitan

Saturday, November 1, 2014

Nano Pro II Flash Drive 8GB

Pendrive / thumbdrive from IMATION. using USB 2.0. Gallery picture

The Imation Nano Pro Flash Drive is a compact and powerful flash device that features
a "never lose" swivel cap and a sophisticated, professional design. The ideal storage solution for everyday use!

Available in capacities from 4GB to 64GB, the Nano Pro Drive's simple plug and play
technology means you can easily manage and copy your photos or documents without
a cumbersome installation of driver software.

Rapoo 6610 bluetooth and 2.4 wireless mouse

Jom gunakan tetikus dengan android. Biasanya mouse hanya ada satu usb receiver sesuai untuk digunakan dengan komputer ataupun laptop. Rapoo 6610 adalah salah satu yang terbaik.

Fungsinya dua dalam satu
1. Menggunakan Optical mouse sebagai 2.4 wireless dongle nano usb receiver.
2. Bluetooth connect 3.0

Spesifikasi lain

a. 9 Bulan bateri (auto off bila tidak digunakan)

b. 1000 DPI

Sistem reqirement
Windows XP / Vista / 7 / Windows 8, USB port, Mac OS x 10.4 or later

Review: 2600 mAh Samsung powerbank

2600 mAh powerbank
About this product - Samsung 2600 mAh Mobile Phone Battery USB Power Bank Emergency Charger

Specifications:
Product FeaturesSamsung 2600 mAh Mobile Phone Battery USB Power Bank.

Easy to Carry with you wherever you want.
You can charge your phone while travelling, Shopping, Picnic etc..
Compatible with iPhone, Android Samung, Sony, HTC, Nokia, MicroMax etc..
Compatible with Camera, Tablet, MP3 Player etc.

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List