Saturday, August 31, 2013

Galeri Formal Terkini Baju Lelaki

Kebanyakan trend dalam tahun 2013 ni, semua mahu mengikut fesyen korea. Kebanyakan baju dan seluar jenis fit. Sy bukanlah jenis yang pandai atau terkedepan pasal fesyen-fesyen terkini ni, cuma sekadar berkongsi padanan sesuai warna kemeja setelah badan ni sekejap gempal, sekejap kurus semula dek gara-gara mengejar fesyen ini.

Fesyen jejaka korea - Baju slim fit hitam lengan panjang
dengan warna cuff dan leher bewarna jalur hitam
dipadankan seluar  slack warna khakis

Tips Anak dan Keluarga Bahagia

Tips Kebahagiaan Anak dari Prof. Dr. Muhaya
====================

Jom amalkan 10 tip dibawah ini bermula dari hari ini juga.

Sebenarnya diuji dalam nikmat ini amat memerlukan pertolongan Allah. Takut pula timbul sifat sombong, bangga diri, rasa hebat dan lain2. Hanya padaNya kita berserah setelah berdoa dan berusaha. Beberapa tip yang boleh kongsi bersama.



1. Kalau tiba-tiba teringatkan anak kirimkan bacaan Al Fatihah. Sampai ke ayat "iyyakanakbudu waiyyakanastain" - yang ertinya "Hanya kepada Mu kami sembah dan hanya padaMU pohon pertolongan..", mintalah apa-apa hajat masa itu yang ada hubung kait dengan anak yang Kita ingat tu, habiskan bacaan surah Al Fatihah doakan semuga anak kita diberi kefahaman yang sebenarnya dalam urusan agamanya, memiliki ilmu yang bermanafaat Dan serahkan urusan anak kepada Allah untuk menjaganya.

Thursday, August 29, 2013

Mengusir Anai-Anai Makan Kayu

6 Cara Mengusir Dan Membasmi Anai-Anai Pemakan Kayu, Anai-Anai (Rayap) merupakan haiwan kecil yang berwarna putih, orang barat memanggilnya "white ant". Anai-anai biasanya akan memakan kayu yang sudah lapuk adan juga mungkin makan kayu yang masih bagus dan baik seperti yang ada di tiang-tiang ataupun bumbung berasaskan kayu di rumah kita. Apabila anai-anai sudah memakan dan menyerang kayu yang ada di rumah kita, ini berbahaya dan berkaitan dengan ketahanan rumah kita. Jika anda merasa anai-anai sudah mula menyerang rumah anda, berikut adalah tips untuk memeranginya.


Kadang-kadang ada anda terlihat lorong berlumpur menghala ke tanah. Kalau mahu tahu ianya aktif atau tidak, pecahkan sedikit laluan sarangnya itu, jika ia aktif, laluan tu akan dibaiki dalam masa yang singkat. Anai-anai memerlukan air untuk hidup, laluan itulah yang akan membawa mereka ke sumber air. Jika aktif, Maka anda perlulah bertindah menghalaunya. Petua lama : Ingat!!! jangan, dimarahi, mereka mahluk tuhan yang mahu makan juga. kalau dimarahi, mungkin mereka akan menyerang dengan lebih cepat

Merawat Kutu Air Di Kaki

Tips Cara mengubati Kutu Air
kutu air merupakan kulapuk / cendawan yang menimbulkan rasa gatal menyerang kaki. Rasa gatal dan tak selesa ini mungkin akan bertambah jika anda terlibat dengan aktiviti berpeluh atau menggunakan stokin. Semoga artikel ini bisa bermanfaat.


Kutu air disebabkan oleh kulapuk tricophyton yang berkembang di dalam air. Kenapa ia boleh menyerang kita? biasanya melibatkan pola aktiviti kita seharian dan kurang menitikberatkan kebersihan, atau kasut basah disebabkan hujan dan kita mengunakannya tanpa mengeringkan ia terlebih dahulu. Hal-hal ini lah puncanya dan berisiko tinggi menyebabkan kita terkena kutu air. Namun kekadang juga kutu air boleh berlaku disebabkan kita mencuci kaki atau tangan pada air yang tidak bersih.

Kutu air biasanya akan menyerang di celah-celah jari kaki atau tangan. Tanda yang ditimbulkan dari kutu air biasanya adalah kaki akan menjadi merah, kulit mengelupas dan terasa gatal. Namun jika anda menderita kutu air, tidak hanya rasa sakit, pedih dan gatal, ianya akan menyebabkan kulit menjadi rosak dan melepuh dan mengelupas bergantung kepada alahan individu.

Wednesday, August 21, 2013

Tergempar: Ramai Maut, Bas Jatuh Gaung Genting

21 ogos 2013

Tragedi yang sangat menyayat hati dan mengejutkan, sebuah bas yang turun dari Genting Highland ke KL terhumban, terjun, jatuh dari jalan ke dalam Gaung petang tadi. Maklumat awal tadi, Bas persiaran itu sarat dengan penumpang dan ramai dikatakan maut dan tidak kurang juga yang dalam keadaan kritikal.

bas terhumban, ramai meninggal
Maaf, hanya gamber kren sahaja,

Saturday, August 17, 2013

Terdedah! Proton Terbaru 2013 Suprima

Proton melalui media television memberikan nafas baru kepada dunia automotif. Modelnya kereta proton dinamakan SUPRIMA. Sepatutunya pelancaran pada hari ini 17 Ogos 2013. Tah le macamana ye infosantai2 dapat, hehe dari sumber yang dipercayai lah. Jadi Info yang ada masih tak rasmi lagi. Kita tunggu perasmiannya malam ini.
Kereta Baru 2013
Inilah Dia, Gambar Proton SUPRIMA

Friday, August 16, 2013

Malang! Kes Wanita Ditampar Suami Dalam Lif

Kini tersiar di laporan akhbar dan televisyen (TV) kes wanita bersama dua anaknya ditampar dalam lif oleh suaminya. Suaminya dikatakan berang dan marah kerana anaknya tidak mahu mengikutnya atau bersamanya ke rumah isterinya yang lain dan bertindak memukul dan menampar isterinya. Asalnya ianya hanya rakaman CCTV dalam Lift di Pulau Pinang (Penang) dan dimuat naik dalam YouTube (Utube)

Suami berang dan tampar isteri dalam lif

Monday, August 12, 2013

Gempar: Kerani sekolah Mati di Bom

Apalah nak jadi dgn malaysia ni. Banyak kes bunuh sejak dua menjak ni. Lepas tembak, Main pakai/guna bom pula. Terus maut kena bom tu.
ikhsan KosmoOnline

Terbaru kes bom oleh kerani sekolah di Tumpat, Kelantan. Mayatnya terburai di perut dan putus dua Tangannya. Laporan berita cakap tangan sahaja parah. Dalam berita mayatnya ditutup dgn payung, kain batik dan surat khabar, ni mesti mayatnya tak sempurna.

Saturday, August 10, 2013

Terhangat: Info SPEED TRAP 2013

Hanya Di Malaysia

Info roadblock JPJ dan PDRM

UPDATE 2013 di Hanya Di Malaysia


lokasi speedtrap, Jangan kena saman ekor plak ..so hati2 Tok J dengan Tok P usha dari jauh je ni..heh3


Wednesday, August 7, 2013

SMS Ucapan Hari Raya

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin buat semua umat islam tak kira dimana jua anda berada. Sudah menjadi tradisi ucapan hari raya diberikan kepada sahabat handai, kaum keluarga serta sesiapa sahaja yang dikenali. Tetapi zaman telah berubah, kad raya telah diganti dengan SMS. jadi ada beberapa sms yng boleh di copy dan paste.



tag: SMS, MMS, Phone, Smartphone, ucapan, raya, hari raya, ganti kad raya, sms cepat, mudah, ucapan raya, cari ucapan raya, salam aidilfitri, pantun raya.

Monday, August 5, 2013

Amaran, Produk Dumex yg ditarik balik

Ekoran tv3 memberitahu ada 4 susu dumex yang dikhuatiri mengganggu kesihatan pengguna jika menggunakannya. 

Keempat-empat produk yang ditarik balik dari pasaran adalah:



Dumex Dupro Step 2 


Saturday, August 3, 2013

5 Jenis Pekerja (Tempat Kerja Lah)

Dipetik daripada sesi motivasi pagi yang disampaikan oleh Ustaz Badli Shah Alauddin di radio IKIM...


Terdapat 5 jenis pekerja di tempat kerja. Ia dikategorikan sebagai wajib, sunat, harus, makruh dan haram. Apa itu?


Tips Penjimatan Air

Nak jimatkan air? Aku rasa mesti semua orang akan jawab 'YA'. Dalam post ni, aku kongsikan tips-tips yang aku kutip dari alam maya bagaimana hendak menjimatkan air...sebenarnya lebih kepada peringatan...


Alamak, Seluar Ketat Jadi Tak Subur

Biar Betul!!! Tidak kiralah sama ada seluar pendek ketat, skinny jeans mahupun spandex, ianya ada kena-mengena dengan kesihatan lelaki. Elak mengambil risiko yang boleh menjejaskan kesihatan anda semata-mata mahu bergaya. Melainkan anda seorang fashionable tegar yang menolak tepi akan kepentingan kesuburan untuk masa depan.



Menurut pakar perubatan dan kesihatan dari United Kingdom, Dr. Hilary Jones, beliau ada menerangkan bahawa pemakaian seluar ketat boleh menyebabkan testikel terbelit, pundi kencing menjadi lemah dan jangkitan pada saluran air kencing. Selain itu, jumlah sperma akan berkurangan dan memudahkan jangkitan kulat gara-gara seluar berfesyen ini.

Friday, August 2, 2013

Warna Turqoise Untuk Jejaka

Pening kepala memikirkan warna apa lagi selain warna-warna tanah sesuai untuk dikenakan. Balik balik girlfriend ataupun isteri mencebik, mengatakan, "asik baju hitam je yang awak pakai, takde warna lain kah?"


Ramai lelaki kurang tahu akan warna Turqoise amat sesuai kepada semua jenis warna kulit orang timur, tak kira gelap, sawo matang, hitam manis ataupun kulitnya terang. Apa warna Turqoise ni?

Ubah Penampilan Lelaki, 10 Tips

Selalukan nampak tajuk macam tu kat dalam majalah? terus hati pun terkinja2 tidak kesabaran nak tahu lantas jari pun cepat membelek ke muka surat yang dikehendaki tanpa menghiraukan kisah rintihan ibu tunggal di muka surat depan.


Baiklah. Atas nama kesedaran tentang pentingnya PENAMPILAN maka saya bawakan khas tips berfesyen untuk anda khusunya lelaki. Kenapa lelaki saja? sebab perempuan dah teror dalam benda2 macam ni. Jom kita berkongsi tips ni untuk tampil lebih menawan di hadapan sekalian manusia.

Tip - Senaman Komputer


Menghadap monitor komputer berjam-jam akan menyebabkan bahu dan tengkuk akan berasa letih dan lenguh. Lakukan senaman ringkas selama empat minit ini bagi setiap sejam atau apabila anda berasa letih apabila anda menggunakan komputer. Senaman ringkas ini akan menjadikan anda lebih selesa. Amalkannya selalu! Selamat mencuba...


ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List