Thursday, May 30, 2013

Tips Kawal Perasan Cemburu

1. Terima hakikat bahawa sifat cemburu kita adalah masalah kita sendiri & kita bertanggungjawab mengatasinya sendiri. Fikirkan tiada siapa yang boleh membuat kita cemburu. Kita boleh mengawal fikiran dalam apa bentuk situasi pun. Ingat, pilihan terletak pada diri sendiri, bukannya orang lain

2. Hormati perasaan pasangan kita. Seperti kita, dia juga mempunyai hak untuk menilai kecantikan wanita/lelaki lain. Jika kita dapat melakukannya, kita sudah dapat mengatasi sifat cemburu.



3. Bagi diri sendiri masa untuk mengatasinya. Jika kita memang seorang yang cemburu, usah berharap kita boleh berubah dalam masa yang singkat.

Kawal Kemarahan Anda


MENANGANI KEMARAHAN

Apakah itu marah?

■Marah adalah sejenis emosi semula jadi yang biasanya bersifat NEGATIF

■Marah boleh bersifat dari sedikit keresahan hingga menjadi ganas dan tidak terkawal

■Marah secara umumnya boleh diterima masyarakat tetapi bukan marah yang tidak terkawal

Petua Hilangkan Gatal Sebab Ulat Bulu

Anak anak kalau dibiarkan bermain, macam-macam boleh terjadi. Ulat bulu pada mereka macam benda menark untuk di pegang. Tiba-tiba je mereka menagis mendapatkan ibu-bapanya sebab dah gatal dek ulat bulu tu.



Jangan panik! Jangan garu. Ini akan mengakibatkan radang, membengkak dan melecet.

Monday, May 27, 2013

Tips Melancong Ke Luar Negeri

Tip Ketika Melancong Ke Luar Negara, Untuk keselamatan dan langkah berjaga-jaga, namun kadangkala ia berlaku juga kerana kelalaian sendiri, Ianya boleh dielakkan. Jadi di sini, Info sedikit sebanyak, cuba membantu berdasarkan pengalaman yang ada untuk sama-sama kita selamat pergi dan pulang.


10 Tips Mudah Kurangkan Stress di Tempat Kerja

Kerja - seharian masa kita kebanyakannya di tempat kerja. Macam-macam karenah yang akan kita alami - semua yang berinteraksi dengan kita, Pendek kata akan lambat laun kita mungkin akan bertelagah walaupun dengan rakan sekerja yang akrab sekalipun. Semua ini bergantung kepada semangat kita sendiri. Tips mudah untuk mengurangkan stres atau tekanan semasa bekerja.


Tips Hilangkan Bosan Anda

Melakukan perkara yang sama dan berulang akan boleh menimbulkan satu perkara pasti - bosan. Perkara ini adalah satu perkara biasa terjadi kepada semua orang. Sama ada cepat atau lambat pasti akan merasa.

Merasa bosan untuk melakukan apa sahaja. Saya merasakan sangat bosan, walaupun menonton televisyen. Sepertinya satu perkara yang mustahil bukan?
 b
bosan - mahu buat apa ye?

Cara Paling Efektif Membersihkan Rumah

Hujung minggu mungin adalah peluang untuk membersihkan rumah. Apa kata ambillah dalam sebulan sekali membuang sawang labah-labah ataupun mengemop lantai. Tapi ia amat leceh jika memikirkan masa yang terlalu lama untuk semuanya. Kan bagus kalau ada cara cepat dan santai.






Panduan Memilih Kemeja Lelaki

Kemeja bukan hanya sekadar sehelai pakaian harian yang biasa. Ia mampu memberi impak terhadap penampilan. Ke pejabat, menghadiri mesyuarat penting mahupun majlis formal. Namun tak ramai di antara kita tahu memilih kemeja sesuai untuk aktiviti harian di pejabat. Perlu diingat, setiap orang mempunyai bentuk tubuh dan personaliti berbeza, dan ini membuatkan seseorang itu kelihatan berbeza dan bergaya. Banyak perkara yang perlu kita tahu tentang sehelai kemeja. Ini termasuklah kualiti, stail dan perinciannya. Tips berikut membantu kita semua memilih sehelai kemeja yang tepat.




Tips Menggayakan Tali Leher

Tidak lengkap gaya seseorang eksekutif muda tanpa mengenakan tali leher. Bagaimanapun, masih ada segelintir darinya yang kurang berminat untuk memakainya biarpun ketika menghadiri majlis formal seperti mesyuarat atau bertemu klien. Mungkin disebabkan malas atau tidak mahir mengikat, masalah memilih warna, corak dan sebagainya. Bagi merungkai masalah yang membelenggu diri, di sini ada sedikit info yang menampilkan pelbagai info untuk diikuti berkenaan tali leher.





Tip kaca mata hitam

Memang selesa bergaya dengan kaca mata hitam. Ada macam-macam bentuk dan gaya kaca mata hitam, Mana nak pilih ye


Monday, May 13, 2013

Sakit Badan memberi petanda Penyakit

Tanda-tanda sakit di badan memberi beberapa maksud tertentu. Kebanyakan orang salah faham akan perkara ini. Bacalah keterangan di bawah supaya anda memahaminya. Info di bawah ini antara info yang terbaik.


Tanda-tanda sakit yang selalu kita rasakan berhubung kait dengan fungsi badan yang lain. Bacalah untuk menilai sejauh mana kesihatan diri anda kerana informasi ini cukup bagus sebagai bahan rujukkan. Apa apa pun, kalau ada masalah dengan tubuh badan cepat-cepat lah pergi ke klinik atau hospital walaupun sakit hanya datang sekejap saja kerana mungkin dengan datang sekejap adalah untuk memberi clue/hint yang kita ni sebenar nya sakit.

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List