Monday, December 31, 2012

8 Tanda-Tanda Dialah JodohMu


Mencari pasangan untuk sehidup semati adalah pekara yang paling menggusarkan dan memeningkan kepala. Bagi setiap pasangan, banyak pekara yang perlu dipertimbangkan supaya selepas perkahwinan setiap yang diidamkan akan menjadi sesuatu detik yang indah sepanjang hayat.

Tanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat… kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!

Tanda 2

Rahsianya .. Badan Lelaki


SELALUNYA orang lelaki yang sering membicarakan tentang bentuk tubuh perempuan yang menarik minat seseorang lelaki itu. Masing-masing punya pendapat sendiri. BAGAIMANA DENGAN ANDA???.


Ada yang menganggap rambut adalah aset paling utama bagi seseorang wanita yang mampu menarik perhatian mereka. Tapi kebanyakannya menyukai bahagian-bahagian yang dianggap seksi dan menghairahkan seperti punggung dan dada wanita!!! Fuyoooooo!!! but not all !!!!! Tetapi memang bahagian itu yang sering menjadi intipan mata nakal mereka!!!

Metroseksual dan Lelaki

Lelaki Metroseksual


Metroseksual adalah sebuah istilah baru, sebuah kata majmuk yang berasal dari panduan dua istilah: metropolitan dan heteroseksual. Istilah ini dipopulerkan pada tahun 1994 untuk merujuk kepada lelaki (khususnya yang hidup pada

Sunday, December 30, 2012

Beza Anak Perempuan Sekarang dan Gadis Sunti Zaman Dahulu

Perbezaan anak gadis sunti zaman dahulu dengan anak dara sunti zaman sekarang, perhatikan:

Suatu ketika di kampung, waktu tu hampir maghrib sya bersama mak saudara sya bertandang ke rumah saudara sepupu, sdg kami berehat2.. tiba2 muncul dari bilik belakang umah 3 org anak gadis sunti, dgn pakaian berbaju kurang dan mengalas beg plastik berlogo pagoda, dulu beg plastik pagoda nie famous le sket... 3 gadis mohon dgn hormat.. meminta laluan utk lalu di hadapan kami yg hadir di rumah mereka sbgai tetamu, antara dialognya:


Anak Gadis Sunti: Tumpang lalu ye Mak long... (dgn tunduk membongkokkan badan sambil tangan kanan di hulur tanda meminta laluan).

Mak Long: Aik... dah senja2 begini nie pon pakai lawa2 nie semua nak ke mana kome semua nie.?

Suami Isteri Perlu Hadapi Masalah Kewangan Bersama


SOALAN:
Saya bertugas di sebuah jabatan kerajaan manakala suami berkerja di sektor swasta. Gabungan gaji kami berdua tidak seberapa. Setiap bulan, saya bingung memikirkan masalah kewangan yang kami hadapi. Baru sahaja mencecah seminggu, duit gaji kami berdua licin untuk perbelanjaan seharian. Tambahan pula kami kini menanggung dua orang anak yang masih kecil. Masalah ini sedikit sebanyak mengganggu keharmonian rumah tangga kami. Apa yang patut saya lakukan agar kewangan dan rumah tangga sama-sama stabil?


JAWAPAN:

Masalah kewangan boleh dikategorikan sebagai masalah biasa bagi kebanyakan individu atau pasangan hari ini. Bak kata pepatah: besar periuk, besar juga lah keraknya. Namun, terpulang kepada individu atau pasangan tersebut untuk bertindak terhadap kerak yang ada; sama ada nak dibuang atau boleh juga dimakan bersama kari, masih mampu menyelerakan tekak.

Thursday, December 27, 2012

Oh Lelaki - Jaga Pakaian Anda

MEMILIH pakaian di kedai lebih mudah daripada menjaganya. Begitulah yang sesuai digambarkan dalam soal menguruskan pakaian. Sebagai lelaki, soal menjaga pakaian kadangkala tidak begitu dititik beratkan berbanding kaum wanita.Namun kita harus sedar, pakaian mencerminkan keperibadian. Cantik pakaian, cantik jualah pandangan. Untuk itu, cuba beberapa tip asas menjaga pakaian yang sesuai diamalkan agar anda berpenampilan kemas dan menarik


1. Rehatkan pakaian

SEPERTI anda, pakaian juga memerlukan rehat. Jadi, pastikan anda berganti pakaian yang anda pakai setiap hari. Pakaian jenis suit misalnya, memerlukan sekurang kurangnya sehari untuk direhatkan sebelum digunakan semula keesokannya.

Memancing Haruan tasik


Rahsia Haruan Tasik

Haruan tasik merupakan spesies tunggal yang mewakili famili Rachycentridae. Walau bagaimanapun, ikan gemi yang hampir menyerupai haruan tasik adalah tergolong dalam famili yang berbeza. Bagi pemancing yang pernah merasai 'power ranger' haruan tasik (dalam bahasa Inggeris dipanggil Cobia) sudah tentu faham akan kekuatan tarikan spesies yang berkepala seperti ikan haruan atau toman ini. Haruan tasik mempunyai badan yang tegap seperti silinder membujur dan berwarna coklat gelap serta satu jalur cerah (putih). la berekor tirus yang bercabang, ini berbeza dengan haruan atau toman yang berekor bulat.

Sirip dorsal pertama agak ke belakang dengan satu jaluran sirip kecil yang menggerutu sehingga ...

Rahsia Gerut Gerut Dan Tebal Pipi


Antara Gerut Gerut Dan Tebal Pipi

Tebal Pipi, satu nama spesies yang jarang didengari di kalangan pemancing Pantai Timur. Sebelum melihat sendiri, sukar untuk membayangkan rupa spesies ikan yang dikatakan mempunyai pipi tebal. Saya tidak dapat bayangkan sebesar manakah pipi yang dikatakan tebal atau muka yang gemuk seperti ikan buntal sehinggalah melihatnya sendiri. Tebal muka istilah yang biasa diperkatakan, namun tiada istilah tebal pipi. Tebal pipi biasanya dipanggil 'tembam' atau pipi yang montel. Kerana pipilah ikan ini mendapat namanya.
tebal pipi
Keluarga yang sama atau sepupu rapatnya ialah gerut-gerut (gegerut). Perbezaan yang paling ketara antara ...

Saturday, December 15, 2012

7 Tanaman Penghalau Nyamuk



Mungkin ramai yang tak tahu ada beberapa tanaman yang boleh menghindar / menghalau nyamuk secara semulajadi. Sekarang sudah masuk musim hujan, kenalah kita berjaga-jaga terutama dari wabak penyakit demam berdarah, cikungunya, dan penyakit lain yang disebabkan nyamuk.


Bagi menambah pengetahuan kita, 7 tanaman yang boleh digunakan sebagai pengusir nyamuk.

1. Geranium


Nama lain Tapak Dara. Tanaman ini mengandungi ...

Bebenang Labah-Labah Tertua




Tidak lama dahulu, pada tahun 2009, sarang labah-labah halus dibuat kira-kira 140 juta tahun lalu ditemui dikekalkan dalam batu ambar. Jaring labah-labah itu ditemui di Sussex, England, telah dipelihara apabila cecair damar menggenanginya sebelum mengeras dan membeku. Dalam batu yang sama juga ditemui serangga dan mikrob purba.


"Ia adalah satu web labah-labah yang tertua pernah ditemui dalam ...

Friday, December 14, 2012

Wanita suka Lelaki Nakal? Boleh..

Lelaki Nakal Lebih Diminati Wanita?

Sesetengah perempuan berfikiran bahawa lelaki nakal lebih menarik berbanding lelaki yang skema atau lurus. Lelaki nakal yang dimaksudkan ini bukan yang pergi merompak itu tapi lelaki nakal yang dimaksudkan ini ialah lelaki nakal yang suka melakukan perkara-perkara membuatkan perempuan tertarik dengan kelakuannya seperti berjenaka, bermanja dan banyak lagi.


Antara 5 sebab lelaki nakal lebih diminati:

1. Lelaki Nakal Lebih Yakin

Keyakinan yang terdapat pada diri mereka membuatkan perempuan tertarik. Mereka tidak kisah dengan pandangan orang lain terhadap mereka. Mereka pandai mengurat dan tidak takut untuk mendekati perempuan. Tidak seperti lelaki baik, mereka akan

36 Ciri-Ciri Lelaki

Lelaki, mungkin anda semua nak tahu sedikit sebanyak info lelaki. Berikut adalah beberapa ciri-ciri lelaki

  1. Lelaki biasanya tidak terpikat terhadap wanita disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan seseorang itu.
  2. Lelaki amat bencikan lelaki lain yang cuba untuk menggoda kekasih mereka. Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling kerap akan ditanya ketika mereka menelefon seorang wanita.

Thursday, December 13, 2012

Seluar Lelaki - Makna Pemakaian

Selalu je kita tengok macam-macam fesyen seluar lelaki kan. Cuba kita try intai apa maknanye di sebalik seluar yang diorang pakai, Hot kerr.

Seluar Jeans


Lelaki yg menggemari seluar jeans adalah seorang yg optimis & tenang, gaya tersendiri, amat mengasihi org yg disayangi, sanggup berkorban apa saja tapi ...

Saturday, December 8, 2012

Air Suam dan Kelebihannya


Semua orang tahu, air suam memang banyak khasiatnya, air panas juga..tapi yang kosong ok, ada orang panggil air mati, air masak, macam-macam lagi, tapi nak share sesuatu hari ini air suam sangat bagus dan....semua nak cantikkan..? nak sihatkan...? tapi susah sangat ke nak minum air suam..? memangla takde rasa, tapi kira ok la bukan tahap tak sedap lagi..ok jom tengok ni kenapa kita mesti minum air suam

Khasiat Garam dalam Perubatan Islam

Garam sememangnya menjadi bahan utama dalam masakan seharian kita. Tapi apa yang kita tahi ia adalah penyebab kepada darah tinggi.

cadangan membaca : Cara mudah turunkan tekanan darah



Sememangnya ada banyak gunanya garam ini, antaranya...

Wednesday, December 5, 2012

Jenis-Jenis Seluar Dalam Lelaki


Jangan salah sangka, hanya sekadar info sahaja dan jangan berfikiran negatif. Ini sebagai panduan sebelum anda membeli atau memakai seluar dalam / spender ni. Ada beberapa faktor yang perlu anda ambil tahu. Jangan hanya pakai muat sahaja. Antara faktor yang perlu anda tahu ialah, rekaan yang cantik, pinggang yang selesa dan bahan microfiber yang dapat menyingkirkan kelembapan, sesuai untuk bekerja, bersenam sehingga ke bilik tidur.


Apabila timbul soal seluar dalam, ramai lelaki yang tidak ambik endah tentang pemakaiannya. Ada mereka yang terdiri daripada golongan profesional yang memakai seluar dalam yang sama jenis, lusuh serta berlubang-lubang. Alasan yang selalu diberikan ...

Tuesday, December 4, 2012

Telefon Bimbit - Yang Tak Tahu

Sekarang ni hampir setiap seorang mempunyai telifon bimbit. Walaubagaimanapun, ada beberapa pekara yang kita tidak tahu tentang telifon bimbit ini.Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda lakukan,antaranya : -

Mengenal Gadis Yang Masih Suci

Hiasan je
Cara Mengenal Perempuan/Gadis Yang Masih Dara (Perawan).

DAHI

Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu senggama licinnya hilang, malah yang timbul kedutan (garis2) yang kadangkala nampak kadangkala tidak ketika sedang bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang disebabkan faktor usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, manakala kedutan disebabkan faktor usia sentiasa nampak jelas dan kekal.

Saat Kehamilan

Masalah Ketika Hamil Yang Biasa Berlaku


Kehamilan bukanlah satu penyakit. Sekiranya seseorang wanita itu memahami bagaimana perubahan dalam dirinya berlaku, maka dia akan berjaya melalui masa selama lebih kurang sembilan itu dengan lebih tenang dan gembira.

Walau bagaimanapun, kehamilan boleh menyebabkan beberapa jenis penyakit yang berbahaya dan boleh mengancam nyawa sekiranya kehamilan itu tidak diberi perhatian.

Hanya sebilangan kecil sahaja wanita yang akan mengalami keadaan ini. Setelah diberi rawatan dan jagaan yang rapi, keadaannya dapat dikawal.

Kebanyakan wanita pula, akan mengalami beberapa masalah kecil sepanjang masa kehamilannya. Masalah ini akan hilang dengan sendiri sekiranya diberi sedikit rawatan. Bagi wanita yang lebih bernasib baik, dia tidak akan gembira dan tenang menunggu kelahiran anaknya. Di bawah ini saya akan bincangkan beberapa masalah kecil yang sering dialaminya oleh wanita hamil, dan bagaimana cara mengatasinya.

Tip Menyimpan Rempah Ratus

Terdapat bermacam-macam rempah, ada yang masih dalam bentuk asal, ada yang dikisar dan ada dalam bentuk pes. Tapi mungkin tip infosantai2 ini dapat membantu mengekalkan aromah rempah ratus anda agar sentiasa segar sehingga ke kuali.
 

Tip Kek Krim Keju

Memang sedap. Lihat gambar sahaja dah terliur. Kek keju terdiri dari bermacam-macam jenis. Yang asas mestilah ianya diperbuat dari keju. Petua paling penting, ianya mesti disejuk beku, berulah enak


Nak mendapatkan kek keju gebu dan enak, tip ini mungkin membantu...

Petua Hilangkan Bau Hamis Daging

Daging terutama daging kambing memang enak. Tetapi ada yang alah kepada daging kambing ni disebabkan bau hamisnya. Ada yang kata jika tukang sembelihnya pandai, maka baunya boleh hilang.


Tetapi apa perlu buat jika daging anda berbau. Mungkin nanti tidak enak masakan anda. Harap petua ini membantu...

Petua Membeli Daging Ayam

Seringkali ke pasar? Mana tahu anda mahu membeli ayam untuk lauk hari ini. Sesetengah pasar biasanya menjual ayam yang baru sahaja disembelih. Maka ianya memang segar.

Cadangan membaca :  Petua melembutkan ayam tua


Tetapi ada yang mahu membeli di pasaraya / gedung besar. Maka petua ini diharapkan membantu

Petua Simpan Ayam Lebih Lama

Semua orang memang menggemari ayam. Mungkin yang jauh tinggal di pedalaman, ada yang mungkin menyimpan stok ayam supaya tidak perlu keluar ke pekan yang jauh hanya untuk membeli ayam.

Cadangan membaca :  Petua melembutkan ayam tua


Petua ini mungkin dapat memanjangkan hayat untuk menyimpan daging ayam agar tidak busuk

Monday, December 3, 2012

23 Perkara Yang Disukai Isteri

Berikut merupakan beberapa tips untuk para suami supaya lebih mengenali isteri anda serta menyayanginya sepenuh hati.

1. Isteri adalah manusia yang sensitif dan lemah lembut sifatnya. Oleh itu, suami perlu melayaninya dengan lemah lembut, penuh kasih sayang dan berhati-hati supaya tidak melukakan perasaannya.

Sabda rasulullah S.A.W;“Wahai suami, lembutlah terhadap isterimu.”

2. Isteri suka dirayu, dipuji kecantikannya, layanannya serta pilihannya.

10 Petua Menjadi Suami Yang Disayangi Isteri

Pasangan Suami Isteri dikatakan paling bahagia jika persefahaman dan perkongsian hidup dipenuhi dangan kasih sayang dan belai mesra. Tapi adat perhubungan, ada pasang dan surutnya. Infosantai2 hari ini ingin berkongsi satu petua bagaimana menjadi suami yang disayangi isteri.


Petua Cara Memilih Ikan Segar

Kita selalunya bertanya, Bagaimana nak tahu Ikan Masih Segar. Selalunya pembeli akan cakap ikan tu segar. Boleh percaya Ke?


Cadangan santai membaca : Petua Hilangkan Hanyir Ikan Air Tawar

Maka InfoSantai-Santai mencadangkan beberapa petua menentukan ikan segar atau sebaliknya.

Cara Simpan Air Dalam Bekas Ikan

Selalunya pemancing akan membawa bekas kedap dengan ais supaya iakan yang dipancing dapat kekal lama dan bertahan agar tidak busuk. Tetapi ada kalanya pemancing akan mengail lebih dari sehari lamanya.

Cadangan Santai : Petua Terbeli Ikan Berbau


Berikut merupakan petua agar ikan yang dipancing akan bertahan lebih lama.

Petua Elakkan Nasi Lemak Cepat Basi

Ramai rakyat Malaysia menggemari nasi lemak ini kerana kelazatan dan keenakkannya. Selalunya ianya dimakan di pagi hari sebagai sarapan


Cadangan membaca : Elakkan Penyakit Dengan Bersarapan

Mungkin ada yang mahu mambawa nasi lemak ini sebagai menu berkelah atau yang mahu menyimpannya di waktu lain, Berikut adalah cara mangelakkan nasi lemak cepat basi

Petua Elakkan Bubuk Beras

Beras memang selalunya akan dihuni oleh bubuk beras kalau sudah di simpan terlalu lama. Mungkin anda akan membazirkan beras kerana terlau banyak bubuk sehingga susah nak membersihkan beras ini.


Untuk menghindari bubuk ini ada beberapa cara...

Petua Atasi Nasi Lembik

Nasi memang dah menjadi masakan ruji negara ini. Bergantung kepada selera ada yang menyukai nasi ini lembik ataupun sebaliknya bergantung kepada sukatan airnya.


Tapi macam mana pula kalau terlembik. Takkan nak dibuang

Petua Hilangkan Masin Ikan Kering

Hee... dah namanya ikan masin, memang la masin ikan ini. Memang terkenal ikan masin ni. Pelbagai jenis ikan digunakan. Ianya akan dapt bertahan lama dan memberikan rasa enak terutama seperti ikan talang yang terkenal diperbuat ikan masin.


Mungkin petua ini dapat mengurangkan masin ikan jika terlalu masin.

Petua Hilangkan Hanyir Ikan Air Tawar

Ikan air tawar kadang-kala kurang digemari kerana bau hanyir. Tetapi kita perlu mencuba keenakan ikan ini kerana sumber ikan ini contohnya seperti ikan keli sekarang ini makin banyak dijual. Ikan haruan dikatakan mempunyai kebolehan mepmercepat dan memulihkan kesan jahitan pembedahan.


Rugi kalau tidak mencubanya, Petua hari ini menunjukkan cara-cara menghilangkan hanyir ikan air tawar ini.

Mengurangkan Tulang Ikan Terubuk

Ikan terubuk memang enak. Terubuk memang terkenal di sarawak. Pelbagai jenis hidangan diperbuat darinya. Paling popular, terubuk masin.


Tetapi masalah yang mahu menggemarinya adalah tulangya yang banyak. Mungkin petua ini sedikit sebanyak akan membantu mengurangkan tulang pada ikan terubuk ini.

Petua Membersihkan Sotong

Cerita tnetang sotong ni, memang enak. Tetapi mungkin sesetengah orang agak sensitif kepada baunya yang hamis.

Jika sotong yang dibeli, mungkin petua ini akan dapat membantu mengurangkan dan membersihkan sotong anda dengan sempurna.

Petua Melembutkan Ayam Tua

Sesetengah orang kurang menggemari membeli ayam tua ni di pasar. Ini adalah kerana ayam ini kurang enak dan liat.

Cadangan membaca : Petua simpan ayam lebih lama

 Mungkin ada yang menggemarinya kerana ketahanan dagingnya yang tahan apabila dimasak rendang. Tapi mungkin ada cara lain untuk memasak ayam tua ini. Mungkin petua ni membantu

Petua terbeli ikan berbau

 Kadang-kadang, kita ni mana tahu ikan tu segar atau tidak. Lagi-lagi kalau ikan tu dah dipromosi harga rendah, tentu anda terpedaya nak membelinya.


Tapi jangankan kerana marah kepada penjual, anda buang ikan tu, membazir. Mungkin petua ini membantu

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List