Wednesday, November 21, 2012

10 cara Mudah Turunkan Tekanan Darah

Mereka yang mengalami hipertensi biasanya mesti bergantung kepada ubat-ubatan secara berkala untuk mengawal tekanan darah. Tetapi dengan melakukan perubahan gaya hidup, tekanan darah yang tinggi dapat ditangani dan diturunkan. Dengan tekad dan disiplin, bukan mustahil untuk menukar carahidup / lifestyle.



Berikut ini adalah 10 cara murah dan semula jadi menurunkan tekanan darah tanpa harus menggunakan ubat-ubatan :

Sunday, November 4, 2012

Samsung - Galaxy Tab 2 10.1 dgn 16GB Memori

Menonton filem dan permainan video dengan mudah. Paparan yang cemerlang dengan Samsung Galaxy Tab 2 10.1 yang mempunyai WXGA TFT skrin sentuh untuk tontonan mudah serta navigasi. PenyambunganWi-Fi  menjadikan ia mudah untuk kekal up-to-date semasa anda di mana sahaja.



Rebat RM200 telefon pintar - Januari 2013

KUALA LUMPUR: Kerajaan sudah bersedia melaksanakan pemberian rebat RM200 bagi pembelian telefon mudah alih pintar 3G kepada belia berumur 21 hingga 30 tahun, mulai 1 Januari depan.
Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim yakin program itu dapat dijalankan tanpa sebarang masalah berikutan persiapan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang sangat baik. “Kementerian itu bagaimanapun sedang meneliti makna sebenar istilah ‘smartphone’ yang digunakan dan kadar harga yang melayakkan pembeli menerima rebat tunai. Spesifikasi Samsung Galaxy S3

Saturday, November 3, 2012

Elakkan Penyakit dangan Bersarapan


Sarapan, janganlah kita ringan-ringan diri tidak mengambil sarapan. Walau sesibuk manapun kita, sarapan amat-amatlah penting untuk badan terutama otak kita. Kita pun tahu kan, otaklah yang mengawal  setiap fungsi dan pergerakan tubuh badan kita. Jika otak tidak mendapat cukup oksigen, maka kemungkinan besar fizikal kita akan mudah mendapat penyakit.

Cara Hilangkan Sedu

Kalau baby sedu orang tua-tua cakap baby tu nak membesar. Nak hentikan sedu baby tu maka diletakkan secebis tisu basah kat atas dahinya. Ayah mertua saya selalu buat macam ni masa ‘Iffah tak sampai umur setahun dulu. Ajaibnya cara ni memang berkesan. Entah apa significant antara dahi dengan sedu, sedangkan sedu tu berpunca daripada saluran dalam kerongkong kita.



Thursday, November 1, 2012

Membelai Batang Zakar Lelaki


Batang zakar lelaki perlu dibelai bukan setakat untuk menimbulkan berahi lelaki malah untuk menjaga kesihatan dan kekuatan batang zakar lelaki.

Jangka masa seks adalah sekitar 5 minit lelaki perlu keluar masuk batang zakarnya dalam faraj wanita sehingga wanita mencapai nikmatnya. Lima minit itu adalah selepas 30 ke 45 minit belaian, foreplay dan rangsangan.

Belaian batang zakar lelaki boleh dilakukan dengan pelbagai cara.

Yang pertama adalah, batang zakar lelaki adalah berkait dengan seluruh badan lelaki. Sihatnya tubuh badan maka sihatlah batang zakar. Batang zakar bukanlah satu anggota yang perlu dilayan berlainan. Satu badan lelaki juga perlu dibelai.

POSISI KESUKAAN SUAMI YANG PERLU DIKETAHUI PARA ISTERI



POSISI TELENTANG
Isteri terlentang sementara suami menahan badannya dengan siku dan lutut. Isteri harus menarik kedua kaki sehingga lutut dalam keadaan mengangkang. Posisi ini akan mengembangkan vulna serta memberikan tusukan yang dalam, sehingga akan mencapai puncak kenikmatan.

POSISI TIDUR MENGIRING
Isteri harus menahan kedua kakinya, sehingga paha berada di sudut, tegak lurus dengan badannya. Suami akan berbaring di belakang isteri. Variasi pada posisi ini akan memberikan kesan rileks dengan gerakan ringan. Bila suami berada di sebelah kiri isteri, maka kaki kiri isteri diletakkan di atas kedua kaki suami. Posisi ini dilakukan kebanyakan untuk hubungan selepas orgasme.

POSISI BERAYUN KAKI
Isteri duduk ditepi katil sambil menghayun-hayunkan kaki, manakala lelaki berdiri di depannya. Kelebihan posisi ini, ketika wanita bersandar pada kedua tangan dan mendorong klitorisnya, dia akan merasakan rangsangan yang penuh nikmat.

POSISI KAKI DIBAHU
Suami harus tegak pada kedua tangannya dan perlu tahu untuk menekan. Dengan gerakan berulang akan menghasilkan gerakan pro. Posisi ini akan memberikan desakan pada bahagian perut suami dan otot-otot punggung. Untuk mencapai puncak nikmat yang lebih, kaki isteri boleh direndahkan dengan menyilangkan kedua kakinya melalui pinggang si suami, hingga isteri dapat mengunci, menguatkan dakapannya menggunakan otot-otot kakinya. Dalam posisi ini hubungan seks akan lebih lama.

POSISI DUDUK DI KERUSI
Posisi ini sebaiknya dilakukan didepan cermin supaya pasangan dapat melihat aksi mereka dan menghasilkan rangsangan seks yang lebih tinggi. Caranya, isteri duduk dipangkuan suami secara berhadapan. Untuk mengatur gerakannya isteri harus memeluk erat tubuh lsuami sekaligus mengatur gerakannya. Suami hanya membelai dan mencium mesra pasangannya. Salah satu kelebihan dalam posisi ini adalah keduanya dapat melihat reaksi masing-masing.

POSISI DUDUK DILANTAI
Suami duduk di lantai menghadap isteri dengan melunjurkan kaki di bawah kerusi tempat duduk isteri. Kemudian lsuami menarik isteri dari tempat duduknya secara perlahan. Isteri boleh bersandar pada kerusi dan menahan dirinya di atas kedua tangan dan sikunya. Isteri juga boleh meninggi dan merendahkan posisinya.

POSISI DUDUK
Suami dan isteri duduk berhadapan dan saling berpelukan dibantu dengan kaki. Gerakan dilakukan dengan sangat perlahan dan berirama, berayun ke depan dan kebelakang, sehingga menghasilkan kenikmatan. Pasangan harus betul-betul serius melakukan posisi ini. Sewaktu orgasme dalam posisi ini, sebaiknya suami memeluk isteri lebih dekat, sehingga tubuh menjadi rapat.

POSISI BANTAL BAWAH PUNGGUNG
Letakkan bantal tepat dibawah punggung isteri, dalam posisi terlentang sehingga membentuk abjad V kebawah dan keluar. Rangsangan seks akan menjadi maksimum. Untuk menambah rangsangan, tarik bantal ke bawah mendekati bahagian punggung. Ini akan menjadikan posisi vagina isteri tepat berhadapan zakar suami. Posisi ini sangat ideal untuk isteri yang agak gemuk atau suami yang berzakar pendek.

POSISI LELAKI TELENTANG
Suami melipatkan kedua kakinya pada lutut, tapi kedua ujung kakinya tetap memijak tempat tidur, manakala isteri meletakkan tubuhnya diatas kedua paha suami dan harus menahan tubuhnya dengan kedua tangan dan lutut. Selepas itu isteri berbaring menelungkup diatas tubuh suamia. Posisi ini lebih romantic kerana isteri dapat membelai dan mencium pasangannya.

POSISI BERSILANG
Pada posisi ini pasangan yang bersanggama duduk bersama diranjang. Isteri duduk di atas kaki suami. Kaki dilunjurkan sehingga kaki suami berada di bawah kaki isteri. Kemudian kaki isteri ditekankan ke perut suami agar “kunci pusaka bertemu dengan lubang gerbang”. Gerakan ke depan dan ke belakang dapat member nikmat yang hebat kepada kedua-dua pihak.

POSISI BERLAWANAN ARAH
Posisi ini paling rileks kerana kepala suami berada diatas kaki isteria. Pasangan boleh saling melihat organ seks masing-masing. Gerakan posisi berlawanan arah ini dilakukan suami dengan mengencangkan dan mengendurkan punggungnya sehingga memberi gerakan yang naik turun yang fleksibel pada isteri yang mendorong tercapainya kenikmatan yang luar biasa. Untuk mencapai kenikmatan yang lebih, isteri perlu merendahkan tubuhnya ke belakang dengan perlahan-lahan sehingga ia terlentang diantara kedua kaki suami.

ShareThis

Lagi Info Menarik

.. ..

My Blog List